Billing w sieciach GPRS

Alcatel z firmą LHS zaprezentował system billingowy „GPRS Customer Care and Billing”, przeznaczony do rozliczania ruchu w sieciach telefonii komórkowej, wykorzystujących transmisję GPRS.

Alcatel z firmą LHS (dostawca oprogramowania i usług) zaprezentował system billingowy „GPRS Customer Care and Billing”, przeznaczony do rozliczania ruchu w sieciach telefonii komórkowej, wykorzystujących transmisję GPRS.

Cechą szczególną tego rozwiązania jest możliwość prowadzenia wydzielonego billingu ruchu GPRS (General Packet Radio Services) oraz stosowanie różnorodnych i elastycznych metod rozliczania z abonentami. Podczas gdy w tradycyjnych metodach billingowych koszty połączeń wylicza się wyłącznie na podstawie czasu trwania rozmowy, to w przypadku technologii GPRS – opartej na pakietowej transmisji danych – sposób ten nie jest akceptowalny.

Korzystając z nowego rozwiązania Alcatela, operatorzy mogą wdrażać systemy rozliczania uwzględniające rodzaj oraz natężenie ruchu, w zależności od indywidualnych preferencji każdego abonenta.

Wkrótce będzie dostępna pełna wersja rozwiązania „Customer Care and Billing”, w całości zintegrowana ze sprzętem GPRS Alcatela. Pozwoli ona na rozliczanie zarówno ruchu generowanego przez GSM, jak i przez GPRS. W ramach współpracy z firmą LHS Alcatel zapowiada dostosowanie technologii BSCS do specyficznych wymagań operatorów, co umożliwi łatwą integrację z już zainstalowanymi systemami informatycznymi operatorów.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200