Bezpośrednia obecność

Lexmark International odkupił od Optimusa wszystkie udziały w Printmark Polska i poinformował o przekształceniu tej firmy w Lexmark International Polska. Z tej okazji gościł w Polsce Eamon Ryan, wiceprezes i dyrektor generalny Printer Division w Lexmark Europe.

Lexmark International odkupił od Optimusa wszystkie udziały w Printmark Polska i poinformował o przekształceniu tej firmy w Lexmark International Polska. Z tej okazji gościł w Polsce Eamon Ryan, wiceprezes i dyrektor generalny Printer Division w Lexmark Europe.

Bezpośrednia obecność

Eamon Ryan, wiceprezes i dyrektor generalny Printer Division w Lexmark Europe

Jakie były główne powody decyzji o wykupie i przekształceniu Printmark w Lexmark Polska i jaki to będzie miało wpływ na współpracę z partnerami lokalnymi?

Przejęcie pełnej kontroli nad polskim biurem ma ułatwić sprzedaż i dystrybucję naszych produktów. Wraz z Printmark Lexmark przejął wszystkich 26 pracowników tej firmy, a funkcję dyrektora generalnego oddziału polskiego objął Andrzej Zelek, kierujący dotychczas Printmark Polska.

Główna siedziba Lexmark Polska pozostaje w Krakowie, choć jest planowane otwarcie dodatkowego oddziału w Warszawie. Na razie nie są planowane żadne zmiany polityki lokalnej, organizacji kanałów sprzedaży lub umów z firmami partnerskimi, które byłyby bezpośrednio związane z powstaniem Lexmark Polska.

W oddziale polskim Lexmark utworzył nowy Dział Rozwiązań Drukujących i Usług. Jakie będą jego zadania i jakie są plany jego rozwoju?

Ten dział w Lexmark Polska ma oferować usługi doradcze, outsourcing systemów drukowania, integrację systemów, a także sprzedawać oprogramowanie do analizy kosztów druku i inne rozwiązania ułatwiające lub optymalizujące zarządzanie obiegiem dokumentów.

Co w przypadku polskiego oddziału firmy Lexmark oznacza przedstawiona przez centralę strategia bardziej zauważalnego zaistnienia na rynku małych i średnich przedsiębiorstw?

Największe sukcesy Lexmark osiągnął w sprzedaży drukarek atramentowych na rynku konsumenckim oraz sieciowych drukarek i urządzeń wielofunkcyjnych przeznaczonych dla dużych przedsiębiorstw. Dlatego firma postanowiła zwiększyć nacisk na rozwijanie oferty sprzętu, takiego jak drukarki atramentowe i laserowe oraz tanie modele urządzeń wielofunkcyjnych przeznaczone na rynek małych i średnich przedsiębiorstw. Strategia ta odnosi się również do rynku polskiego.

Lexmark od dawna ma w ofercie kolorowe drukarki laserowe i LED, ale jest to sprzęt przeznaczony do zastosowań korporacyjnych. Czy firma zamierza wprowadzić tanie modele tego typu drukarek?

Najszybciej rośnie sprzedaż laserowych urządzeń kolorowych. Niedawno pojawiła się tendencja do wprowadzania tanich modeli tego typu urządzeń.

Lexmark jest zainteresowany udziałem również w tym segmencie rynku, ale na razie nie mogę udzielić bardziej szczegółowych informacji na ten temat.

Rozmawiał Wiesław Pawłowicz

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200