Bezcenna technologiczna lekcja pandemii

To, jak dziś firmy radzą sobie w sytuacji globalnej pandemii, w dużej mierze zależy od tego, jak funkcjonuje w ich organizacjach IT - na ile jest odporne, elastyczne, skłonne do szybkiej reakcji i dostosowania się do nowych warunków. W wielu organizacjach planowana w dłuższym okresie cyfrowa zmiana, musiała zacząć dziać się „tu i teraz”. Kreślone scenariusze transformacji musiały być zweryfikowane na bieżąco, zaś technologia implementowana elastycznie. Oczywiście, te organizacje, którym udało się przeprowadzić proces zmiany przed pandemią, mogą teraz czuć ulgę. Ich cyfrowy silnik potrafił prawidłowo zareagować na zmianę. To od jego zdolności adaptacyjnych zależało naprawdę wiele. Sposób jego odpowiedzi na nową rzeczywistość pozwoli organizacjom obronną ręką wyjść z kryzysu lub przyczyni się do jej zguby.

Nikt nie wątpi, że pandemia przyczyniła się do zmiany postrzegania nowych technologii i przyspieszyła zmiany w organizacjach. Inaczej organizacje spojrzały na chmurę obliczeniową, na model usługowy (as a Service) informatyki, na prędkość i skalowalność mocy obliczeniowej. Rynek zaczął szybko chłonąć nowe technologie, które wsparły firmy w wyzwaniach pracy zdalnej czy zmiany sposobu świadczenia usług. Czy tak też działo się w polskich przedsiębiorstwach?

W V (i ostatniej) części CIO Trendbook „JAKIEJ MOCY POTRZEBUJE CYFRYZUJĄCA SIĘ FIRMA?” - Cyfrowy świat po COVID-19: strategie technologiczne na ciężkie czasy. Autorzy wraz z zaproszonymi ekspertami podsumowują pojawiające się podczas dyskusji w gronie polskich CIO wątki dotyczące wyzwań, przed jakimi stanęli menedżerowie wiosną 2020. Doświadczenie pandemii uwolniło w wielu firmach drzemiący potencjał technologicznych zmian i optymalizacji środowisk IT. W poszukiwaniu złotego środka pomiędzy wyzwaniami a możliwościami organizacji w procesie cyfrowej zmiany autorzy CIO Trendbooka przeanalizują strategie technologiczne, które zapewniły firmom stabilność i ciągłość działania. Publikacja jest wyjątkowym przewodnikiem technologicznym, który może inspirować firmy do zmian.

JAKIEJ MOCY POTRZEBUJE CYFRYZUJĄCA SIĘ FIRMA?

CYFROWY ŚWIAT PO COVID-19