Bez kobiet e-rynek na Bliskim Wschodzie się nie rozwija

Kobiety w krajach Bliskiego Wschodu stanowią mniej niż ¼ użytkowników regionalnych portali internetowych. A to się przekłada na niskie przychody reklamowe branży internetowej - stwierdza raport Arab Advisors Group.

Przeciętna proporcja męskich i żeńskich internautów w krajach arabskich wynosi 19% do 81% (badanie objęło obserwacją portale regionalne). Tak mizerny odsetek kobiet-internautek może być przyczyną fatalnej mimikry rynku e-reklamy - stwierdza raport "Arab Online advertising". We wszystkich krajach roponośnego i obfitującego w bajeczne fortuny regionu wydatki na reklamę internetową wynoszą rocznie 8 do 10 mln USD. Tymczasem na przykład budżet reklamowy telewizji satelitarnych sięga 250 mln USD - a według Arab Advisors w zdecydowanej mierze przeważają tam kampanie kierowane do publiczności kobiecej.

Wszystkie portale internetowe w regionie borykają się z potężnymi problemami finansowymi, niektóre jak Planetarabia.com zostały zamknięte. Typowym reprezentantem nielicznej już grupy regionalnych portali arabskich jest Arabia.com, który ub. rok zamknął stratą rzędu 22 mln USD, przy zaledwie 0,5 mln USD przychodów.

Zobacz również:

  • FCC na nowo definiuje znaczenie słowa “broadband”
W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200