Best in Cloud 2018 – najlepsze wdrożenia i usługi świadczone w chmurach

Prezentujemy wyniki najnowszej edycji konkursu na najlepsze w Polsce wdrożenia systemów chmurowych oraz chmurowe usługi na które warto zwrócić uwagę.

Na świecie rynek usług chmurowych systematycznie i szybko rośnie. Pod tym względem polskie firmy pozostają wciąż w tyle za światowymi trendami. Dlatego prezentacja aktualnej oferty na polskim rynku oraz udanych wdrożeń ułatwia popularyzację systemów chmurowych, które w wielu zastosowaniach mogą być bardzo efektywnym i przydatnym rozwiązaniem.

Stąd też w Computerworld pojawiła idea zorganizowania konkursu Best in Cloud.

Formuła konkursu nie ogranicza zgłaszających produkty lub wdrożenia firm pod względem ich wielkości czy udziału w rynku. Swoje rozwiązania nadsyłali zarówno czołowi dostawcy rozwiązań chmurowych, jak i mniejsze firmy oferujące tego typu systemy.

Zobacz również:

W tym roku, oprócz konkursu na najlepsze wdrożenia, rozwiązania chmurowe zostały podzielone na 9 kategorii:

- Bezpieczna chmura

- Wydajność i integracja

- Najlepszy produkt ERP

- Najlepszy produkt CRM

- Najlepszy produkt Zintegrowanej Komunikacji (Unified Comms)

- Najlepszy produkt do analizy danych w chmurze

- Najlepszy start-up technologii cloud.

- Najlepsza platforma testowo-deweloperska PaaS

- Najlepszy system pamięci masowej

Nadesłane zgłoszenia trafiły do top menedżerów z listy CIO 100, którzy oceniali je pod kątem oryginalności i innowacyjności oraz potencjału oddziaływania na biznes. Oceniający, zgodnie z regulaminem, wskazali po jednym zwycięzcy z każdej z kategorii. Redakcja przyznała wyróżnienia firmom, które w punktacji top menedżerów znalazły się bardzo blisko liderów kategorii.

Niżej prezentujemy wyniki najnowszej edycji konkursu Computerworld Best in Cloud 2018.

Wyniki konkursu Computerworld Best in Cloud 2018

Wyniki konkursu Computerworld Best in Cloud 2018

Najlepsze wdrożenia usług chmurowych w ostatnich 12 miesiącach

W konkursie na najlepsze wdrożenia systemów chmurowych laur Zwycięzcy został przyznany firmie WearCo, a wyróżnienia uzyskały Neonet, Circle K Europe i DSI Underground.

WearCo

Firma WearCo to właściciel multibrandowego sklepu internetowego ANSWEAR.com, który oferuje ubrania, obuwie i dodatki w 6 krajach.

Firma zdecydowała się na wdrożenie nowej, skalowalnej i elastycznej infrastruktury dla platform e-commerce Wearmedicine.com, a niebawem również Answear.com. System miał zapewnić stabilne środowisko produkcyjne dostępne 24x7, które jest łatwe w zarządzaniu i aktualizacji, skalowalne, ma wysoką odporność na awarie, a także umożliwia obniżenie kosztów infrastruktury.

Spełniające wymienione założenia rozwiązanie zostało wdrożone. Pozwala ono na uruchamianie aplikacji w kontenerach Docker zarządzanych przez Kubernetes przy wykorzystaniu chmurowej usługi dostarczonej przez 3S Data Center.

NEONET

NEONET to sieć salonów AGD RTV. Firma zrealizowała projekt dotyczący wdrożenia systemu klasy Self-Service BI (Business Intelligence) w technologii chmurowej. Celem projektu było wdrożenie systemu, który w czasie rzeczywistym będzie pokazywał wyniki sprzedażowe oraz kluczowe KPI dla sprzedaży detalicznej z 260 sklepów.

W efekcie wdrożony został zestaw Dashboard’ów w wersjach desktop i mobile, który pokazuje aktualizowane co 2 minuty dane dotyczące wskaźników sprzedaży. Dane ze wszystkich sklepów są dostarczane do centralnego serwera w czasie rzeczywistym, a następnie przesyłane do systemu ZOHO Reports. System analizuje kilkadziesiąt wskaźników KPI z różnych źródeł.

Dostępne online raporty i Dasboardy są tworzone bez udziału pracowników IT. Dział IT przygotowuje jedynie źródła danych, które następne są wysyłane do systemu ZOHO, a użytkownicy mogą sami tworzyć i udostępniać raporty. Są one dostępne dla Zarządu firmy, Dyrektorów Regionów, Regionalnych Kierowników Sprzedaży, a także Kierowników Sklepów. Ci ostatni otrzymują je w postaci plików PDF, które nie wymagają zakupu dodatkowych licencji na oprogramowanie.

Circle K Europe

Circle K Polska (dawniej Statoil Fuel & Retail Polska) jest częścią międzynarodowej grupy Couche-Tard, a w Polsce prowadzi sieć 350 stacji paliw. Wdrożenie systemu chmurowego polegało na przeniesieniu aplikacji Enterprise Resource Planning, Business Intelligence, Integration oraz Identity Management z firmowego centrum danych do chmury Oracle Public Cloud. Projekt obejmował wieloetapową migrację. W jego trakcie stworzono 150 maszyn wirtualnych Windows, 100 maszyn wirtualnych Linuxa oraz około 50 baz danych łącznej wielkości 190 TB.

W efekcie powstał chmurowy system zapewniający dużą elastyczność, szybsze niż dotąd dostarczanie klientom produktów, skalowalność, bardziej stabilne i wydajne środowisko IT oraz zapewniający większe bezpieczeństwo i możliwości kontroli dostępu do danych.

Wcześniej Circle K Europe (Circle K Business Center Poland) z sukcesem wdrożyła też inne rozwiązania oparte na cloud, które wykorzystują chmury AWS oraz Azure.

DSI Underground

Firma DSI Underground działa na arenie międzynarodowej i świadczy usługi związane z górnictwem, geotechniką, budową tuneli oraz wiatraków. Przejęcie przez DSI spółek amerykańskiego koncernu Jennmar, uruchomiło procesy centralizacji, optymalizacji kosztów oraz zwiększenia bezpieczeństwa kluczowych systemów IT, co udało się osiągnąć dzięki przejściu na model chmurowy.

Firma zdecydowała się na wykorzystanie chmurowych usług oferowanych przez Polcom Data Center. Polcom ma dwa ośrodki Data Center spełniające międzynarodowe normy i certyfikaty, które zapewniają wysoką wydajność systemu. W efekcie nastąpiła reorganizacja i centralizacja europejskich oddziałów firmy umożliwiająca 45-procentowe obniżenie kosztów migracji na nowy system ERP (z Ross na Navision). Zwiększone zostały też wydajność i bezpieczeństwo wykorzystywanych systemów IT. Oprócz tego nastąpiło efektywne połączenie infrastruktury telekomunikacyjnej oddziałów spółki dzięki wykorzystaniu oferowanego przez Polcom Data Center systemu opartego na rozwiązaniach Cisco i Lifesize.

Najlepsze produkty i dostawcy rozwiązań chmurowych

Wyniki konkursu Computerworld Best in Cloud 2018

Wyniki konkursu Computerworld Best in Cloud 2018

Najlepszy produkt ERP: Microsoft Dynamics 365

Microsoft Dynamics 365 to działający w chmurze system, który łączy możliwości systemów ERP, CRM oraz środowiska Office 365.

Oprogramowanie ma architekturę modułową pozwalającą na dopasowanie funkcji do wymagań użytkowników. Jest też dostępne w wersjach przystosowanych do potrzeb różnych branż: Finanse, Handel, Produkcja, Dystrybucja, Administracja publiczna.

Dynamics 365 może wykorzystywać mechanizmy sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego dostępne w chmurze Microsoft, umożliwia też Integrację modułu produkcyjnego z aplikacjami IoT (Internet of Things) i jest zgodny z wymaganiami prawnymi takimi, jak RODO.

Jurorzy konkursu Computerworld Best in Cloud docenili bogaty zestaw zaawansowanych i innowacyjnych funkcji Dynamics 365 przyznając systemowi pierwsze miejsce. Nie oznacza to jednak, że nie warto zwrócić uwagi na inne chmurowe systemy ERP, które wzięły udział w konkursie, jak rozwiązania oferowane przez firmy SID, SoftwareHut lub SUPREMIS. Dla wielu użytkowników mogą to być systemy dobrze spełniające ich wymagania.

„Rewolucja, którą przyniosła chmura, polega nie tylko na dostępie do danych z dowolnego miejsca i urządzenia, ale przede wszystkim na możliwości natychmiastowego skalowania biznesu oraz skrócenia czasu implementacji aplikacji biznesowych. To właśnie one kreują nowe możliwości konkurowania dla firm, które same nie byłyby w stanie wspiąć się na tak wysoki poziom biznesowego rozwoju. Microsoft Dynamics 365 stanowi nowoczesne środowisko zintegrowanych usług w chmurze, które dzięki połączeniu danych (Power BI), aplikacji (Office 365, LinkedIn, Power Apps, Flow) i pracowników pozwala podejmować trafniejsze i szybsze decyzje. Już dzisiaj polscy przedsiębiorcy mogą korzystać z mechanizmów sztucznej inteligencji do lepszej obsługi klientów, kreować środowisko Internet of Things do zwiększania efektywności produkcji, czy tworzyć modele analityczne pozwalające przewidywać popyt rynkowy. To tylko część możliwości, jakie dają systemy ERP wspomagające zarządzanie w chmurze.”

Paweł Jędrusik, dyrektor działu Microsoft Dynamics w polskim oddziale Microsoft

Najlepsze produkty CRM – edrone i Focus Contact Center

W tej kategorii podobną, największą liczbę głosów otrzymały dwa systemy oferowane przez edrone sp.z o.o. i Focus Telecom Polska sp. z o.o. Tytuł Zwycięzcy został im przyznany ex aequo. Wyprzedziły one chmurowe rozwiązania CRM oferowane przez firmy Craftware, eDokumenty oraz Microsoft.

edrone

edrone to system klasy eCRM wyposażony w zautomatyzowane mechanizmy marketingowe stworzony do obsługi sklepów internetowych. Oprogramowanie automatycznie zbiera i analizuje dane o zachowaniu użytkownika w e-sklepie i tworzy spersonalizowane i dopasowane komunikaty, które umożliwiają zwiększenie sprzedaży.

edrone wykorzystuje mechanizmy Social CRM, sztucznej inteligencji oraz uczenia maszynowego. Jest wyposażony w zestaw gotowych scenariuszy oraz ma wtyczki do wszystkich popularnych platform sklepowych co pozwala na szybkie i łatwe uruchomienie systemu.

Focus Contact Center

Jest to platforma integrująca komunikację telefoniczną, mailową, SMS-ową, czatową i www. Gromadzi dane z kontaktów we wszystkich tych kanałach, inteligentnie przekierowuje połączenia i wiadomości automatyzując rutynowe działania handlowców oraz ułatwiając zarządzanie sprzedażą i obsługą klientów.

Focus Contact Center ma konstrukcję modułową, dzięki czemu użytkownik może dobrać funkcje do swoich potrzeb. Dostępne są też biblioteki API pozwalające na wymianę danych z dowolnym systemem bazodanowym.

Oprogramowanie działa w bezpiecznym środowisku chmury prywatnej obsługiwanej przez dwa zlokalizowane w Polsce centra danych ATM Thinx Poland i Asseco Data Systems.

Najlepsza platforma testowo-deweloperska PaaS – UniCloud

Opracowana przez Asseco Data Systems platforma UniCloud PaaS (Platform as a Service) zwyciężyła w kategorii platform testowo-deweloperskich.

UniCloud umożliwia tworzenie nowych środowisk programistycznych w kilku kliknięciach, bez przygotowywania serwera, środowiska pracy, instalacji komponentów. Pozwala na klonowanie środowisk (wsparcie dla pełnego cyklu życia produktu), automatyczne skalowanie zasobów w zależności od ich bieżącego użycia bez potrzeby restartów serwera, zapewnia wsparcie dla 5 języków programowania i technologii kontenerów Docker oraz wykorzystuje wyłącznie dyski SSD umożliwiające uzyskanie krótkiego czasu dostępu i wysokiej wydajności IOPS co skraca czas uruchamiania środowisk programistycznych i zwiększa prędkość działania praktycznie każdej aplikacji.

Najlepszy produkt Zintegrowanej Komunikacji (Unified Comms) - Unified Factory PRO

Unified Factory PRO to, opracowany przez firmę Unified Factory, wielokanałowy system Contact Center, wspierany przez sztuczną inteligencję przeznaczony dla działów sprzedaży i obsługi klienta. Łączy 4 kanały komunikacji: głosowej, chat, e-mail i sieci społecznościowych (Facebook).

Oprogramowanie wykorzystuje autorski system sztucznej inteligencji wspierany przez pamięć asocjacyjną i zostało już wdrożone w firmach działających w 25 krajach na 3 kontynentach (266 wdrożeń tylko w 2017 roku). System nie bazuje na słowach kluczowych, lecz całościowo analizuje zapytania od klientów (także załączniki) i na tej podstawie przygotowuje gotową do wysyłki odpowiedź nie wykorzystującą standardowych szablonów. Jednocześnie system uczy się na podstawie bieżących i archiwalnych wiadomości co systematycznie podnosi jakość przygotowanych odpowiedzi.

W konkursie, system firmy Unified Factory uzyskał największe uznanie jurorów w konkurencji z podobnej kategorii produktami oferowanymi przez firmy Data Interchange, Focus Telecom Polska, Infinite, Microsoft, Netia i SoftwareHut.

Najlepszy system pamięci masowej - Virtual Data Center

W tej kategorii konkurowały rozwiązania oferowane przez 4 firmy: Infomex, CloudFerro i Synology. Największe uznanie i tytuł Zwycięcy zdobył system Virtual Data Center firmy Infomex, ale jury zdecydowało się na przyznanie wyróżnienia dla rozwiązania CloudFerro.

Virtual Data Center

Oferowany przez Infomex system VDC (Virtual Data Center) to platforma, która umożliwia wykorzystanie dowolnych technologii bez ograniczeń związanych z rodzajem wirtualizatora, dostawcą sprzętu czy oprogramowania. Klient korzysta z pełnej dowolności w zakresie konfiguracji każdego elementu środowiska łącznie z możliwością wykorzystania wcześniej zakupionego sprzętu.

Jest to możliwe dzięki wirtualizacji, która została zrealizowana już od poziomu I/O (operacji wejścia-wyjścia) przy wykorzystaniu sterowanej programowo sieci działającej w oparciu o Oracle Virtualization Network. Każdy element VDC jest połączony z innymi za pomocą redundantnych, wirtualnych i wyizolowanych połączeń o przepustowości 40 Gb/s.

Połączenia te obsługują wszystkie dostępne na rynku technologie – zarówno Ethernet, FC, NFS, iSCSI, jak również pozwalają na integrowanie dowolnych rozwiązań sieciowych, w tym urządzeń firewall, czy WAF. W efekcie użytkownicy VDC mają możliwość podłączenia się do chmury za pomocą dowolnej technologii sieciowej również przy wykorzystaniu dowolnych rozwiązań sprzętowych zainstalowanych w firmowym centrum danych i stworzenie swoistego systemu hybrydowego.

CloudFerro

CloudFerro to chmura hybrydowa wykorzystująca otwartą technologię OpenStack. Rozwiązanie składa się z chmury prywatnej, umieszczonej w lokalizacji klienta oraz chmury publicznej EO Cloud należącej do CloudFerro, która jest obsługiwana przez centrum danych znajdujące się w Warszawie. Chmura publiczna zapewnia łatwe powiększanie dostępnych zasobów. A wszystkie zasoby chmury hybrydowej są zarządzane i rozliczane w trybie usługowym.

Najlepszy produkt do analizy danych w chmurze - Oracle Autonomous Data Warehouse Cloud

Oracle Autonomous Data Warehouse Cloud to pierwsza na świecie usługa udostępniająca w chmurze bazę danych, która samodzielnie działa, zabezpiecza się i naprawia. Usługa ta wykorzystuje uczenie maszynowe do zapewnienia wysokiej wydajności, bezpieczeństwa i dostępności, bez udziału człowieka.

Autonomiczna baza danych ma funkcje analityczne, zapewnia zabezpieczenia i dostępność na poziomie oferowanym przez bazy danych Oracle przy jednoczesnym wyeliminowaniu konieczności konfigurowania, dostrajania i administrowania - nawet jeśli obciążenia hurtowni lub wolumeny danych ulegają zmianom.

Autonomiczne działanie pozwala na wyeliminowanie ludzkich błędów i pracy administratora związanej z udostępnianiem, zabezpieczaniem, monitorowaniem działania bazy danych, a także tworzeniem kopii zapasowych i odtwarzaniem systemu w przypadku awarii.

Usługa Oracle’a uzyskała tytuł Zwycięzcy w kategorii Najlepszy produkt do analizy danych w chmurze w konkurencji z produktami oferowanymi przez firmy CloudFerro, edrone, Microsoft, Monday Public Relations – DellEMC, Polcom, Sage, SID i SUPREMIS.

Wyróżnienie, jakie otrzymał nasz produkt Oracle Autonomous Data Warehouse Cloud jest doskonałym potwierdzeniem tezy, że głównym trendem cloud computingu w bieżącym roku jest Chmura z własną inteligencją. Wszystkie warstwy chmury: usługi IaaS, PaaS oraz SaaS - dzięki uczeniu maszynowemu mogą dużo skuteczniej realizować cele biznesowe firm. Dzisiaj jesteśmy w stanie dostarczać funkcje sztucznej inteligencji na wszystkich poziomach chmury, umożliwiając klientom wykrywanie i analizę najważniejszych wzorców biznesowych w ich danych korporacyjnych. Uczenie maszynowe już dzisiaj z powodzeniem stosuje się w sprzedaży, finansach, kadrach, obsłudze klienta czy marketingu. Nowa generacja chmury oznacza wyższe bezpieczeństwo, wyższą skuteczność analizowania informacji i niższe koszty.

Adam Wojtkowski, Dyrektor Generalny Oracle Polska

Najlepszy start-up technologii cloud - UseScrypt

Firma UseCrypt opracowała autorską aplikację UseCrypt Safe do szyfrowania informacji przy wykorzystaniu usługi działającej w chmurze. Rozwiązanie to pozwala na wyeliminowanie ryzyka nieautoryzowanego dostępu do danych. UseCrypt Safe wykorzystuje certyfikowane algorytmy i protokoły, m.in. AES, RSA czy też HVKM. Usługa spełnia techniczne wymogi związane z RODO (szyfrowanie danych osobowych, bezpieczna archiwizacja danych, ochrona transferu danych czy ochrona urządzeń).

Zarówno producent oprogramowania, dostawca usług chmurowych jak i administrator IT, nie mają technicznej możliwości dostępu do danych ponieważ nie mają unikalnej części klucza szyfrującego. UseCrypt Safe szyfruje dane już na stacji roboczej, następnie przesyła je w wersji zaszyfrowanej bezpiecznym, autorskim kanałem komunikacji UST. Szyfrowane są nie tylko pliki, ale również ich nazwy. Prawa dostępu są określane przez administratora usługi lub właściciela danych. Dzięki ścisłemu powiązaniu urządzenia klienta z kontem usługi (autentykacja urządzenia) rozwiązanie zapewnia szyfrowanie end to end.

W kategorii Najlepszy start-up technologii cloud, UseCrypt uzyskał tytuł Zwycięzcy w konkurencji z Cybercom Poland, edrone i Modulus.

Bezpieczna chmura - Elastic Cloud Storage

W tej kategorii konkurowało aż 11 firm. Dwie z nich uzyskały największe uznanie jurorów. Tytuł Zwycięzcy został przyznany systemowi Dell EMC ECS oferowanemu przez EMC Computer Systems Poland, a wyróżnienie uzyskała Usługa Chmura dla Biznesu firmy Beyond.pl wyprzedzając rozwiązania oferowane przez Asseco Data Systems, Barracuda Networks AG, Cybercom Poland, Data Interchange, Monday Public Relations, Oktawave, Polcom, Sinersio Polska i UseCrypt.

ECS (Elastic Cloud Storage)

Dell EMC ECS to system zaprojektowany do zarządzania dużą ilością danych i udostępnianiu ich w ramach wewnętrznej chmury prywatnej lub dla dowolnej ilości użytkowników zewnętrznych a także tworzenia nowoczesnych aplikacji internetowych. Składowanie danych jest prostsze niż na klasycznych macierzach dyskowych lub taśmach magnetycznych. System obiektowy, pozbawiony klasycznych systemów plików oraz typowej metody zabezpieczeń przez system typu RAID.

Systemy obiektowe umożliwiają tworzenie praktycznie dowolnych topologii obejmujących odseparowane geograficznie lokalizacje, co w połączeniu z odpowiednią nadmiarowością może wyeliminować konieczność realizacji dodatkowych kopii danych (backup), przy spełnieniu założeń dotyczących dostępności systemu, bezpieczeństwa oraz kosztów. ECS pozwala na automatyczne składowanie, udostępnianie i zabezpieczenie danych w wielu lokalizacjach. Nie ma ograniczeń na liczbę składowanych plików i ich wielkość.

Usługa Chmura dla Biznesu Beyond.pl

Usługa Chmura dla Biznesu to bezpieczne i skalowalne środowisko IT umożliwiające dynamiczne uruchomienie, przetwarzanie oraz przechowywanie zasobów firmowych w dwóch centrach danych należących do Beyond.pl i zlokalizowanych w Poznaniu, m.in. Data Center 2 Beyond.pl będące pierwszym w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej centrum danych z certyfikatem Rated 4 przyznanym przez amerykańską instytucję ANSI.

Usługa Chmura dla Biznesu umożliwia centralne zarządzanie zasobami CPU, RAM HDD z panelu klienta, udostępnia programowy firewall z obsługą iPSEC VPN i SSL VPN oraz mechanizm równoważenia obciążeń. System wykorzystuje dwa autonomiczne środowiska VMware zlokalizowane w oddzielnych lokalizacjach geograficznych spiętych własnym, redundantnym ringiem światłowodowym.

Zarówno na etapie projektowym, jak przy codziennej eksploatacji usług cloud computingu, ciągłość działania, wydajność, a przede wszystkim bezpieczeństwo danych są traktowane przez nas priorytetowo. Usługę Chmura dla Biznesu opartą o technologię VMware rozwijamy od ponad 10 lat. Od początku przyświecała nam idea wdrażania najlepszych praktyk architektonicznych, ale także popularyzacji clouda jako efektywnego sposobu przetwarzania danych. Nagroda za posiadanie największej komercyjnej chmury w Polsce w 2017 od VMware i zaliczenie w poczet laureatów Best in Cloud potwierdzają, że obraliśmy słuszny kierunek.

Karol Gomułkiewicz, Technical Team Lead

Wydajność i integracja - platforma Microsoft Azure

W kategorii Wydajność i integracja Zwycięzcą została platforma Microsoft Azure, a wyróżnienia jury przyznało systemom Asseco Customer Banking Platform oraz SAP Business One Cloud (oferowanemu przez firmę SUPREMIS). Konkurencja była tu wyjątkowo liczna – w pokonanym polu znalazły się usługi chmurowe oferowane przez CloudFerro, Craftware, Cybercom Poland, Data Interchange, Focus Telecom Polska, Infinite, Infomex, itelligence, Monday Public Relations, Oracle Polska, Sage, SID, SoftwareHut oraz Transition Technologies PSC.

„Chmura przestała być abstrakcyjnym pojęciem, który wywoływał drżenie zespołów IT. Dzisiaj stała się nieodzownym elementem skutecznego i bezpiecznego środowiska biznesowego wspieranego przez technologię. Skąd ten sukces? Chmura publiczna Microsoft Azure oferuje ponad 100 usług z kompleksowymi narzędziami, które pozwalają przekuć pomysł w inteligentne aplikacje na dowolnej platformie. Analizy Big Data, sztuczna inteligencja, obliczenia o wysokiej wydajności to ułamek możliwości platformy, która „od ręki” może być wykorzystana do budowania rozwiązań poprawiających konkurencyjność każdej organizacji.”

Adam Dzwonkowski, Intelligent cloud technology sales leadership, Microsoft

Microsoft Azure

Platforma Microsoft Azure to kompleksowy zestaw usług w chmurze, przy użyciu których deweloperzy i informatycy mogą kompilować i wdrażać aplikacje oraz zarządzać nimi w globalnej sieci centrów danych. Zintegrowane narzędzia, metodyka DevOps i witryna Marketplace wspierają ich w skutecznym tworzeniu dowolnych produktów — od prostych aplikacji mobilnych po rozwiązania internetowe.

Asseco Customer Banking Platform

Asseco CBP (Customer Banking Platform) jest unikalnym narzędziem dla bankowości internetowej i mobilnej dostępnym dla banków spółdzielczych poprzez Centrum Usług Internetowych (CUI). Bazuje ono na innowacyjnej koncepcji miniaplikacji, dającej nieograniczone możliwości udostępniania spersonalizowanych produktów oraz usług. Dzięki chmurze banki spółdzielcze zyskują narzędzie pozwalające na elastyczne dostosowywanie bankowości do potrzeb i zwyczajów klienta. Bezpieczeństwo i łatwość integracji rozwiązania spowodowały, że z oferty skorzystało ponad 120 banków spółdzielczych w Polsce. Dane przesyłane między CUI i systemem bankowym są szyfrowane, a dodatkowe zabezpieczenie zapewniają systemy zapór sieciowych.

Dzięki temu rozwiązaniu banki spółdzielcze zyskały możliwość korzystania z systemów, które do niedawna były dostępne jedynie dla klientów dużych banków komercyjnych.

SAP Business One Cloud

SUPREMIS oferuje SAP Business One Cloud, system ERP oparty na najnowocześniejszych technologiach firmy SAP. Umożliwia on gromadzenie i analizę informacji w czasie rzeczywistym, przy użyciu inteligentnych procesów biznesowych wspieranych przez technologię SAP HANA. System dostępny jest przez przeglądarkę internetową, aplikację na serwerze lub na urządzeniu mobilnym. SAP Business One Cloud wspiera wszystkie obszary przedsiębiorstwa (konsolidacja finansowa, wymiana dokumentów, współpraca z SAP ECC).

Firma SUPREMIS ma tytuł Złotego Partera SAP, który jako jedyny w Polsce udostępnia platformę biznesową SAP Business One Cloud.