Będzie boom na biznesowe narzędzia społecznościowe

Mikroblogi, profile i strumienie aktywności mają zyskiwać na popularności m.in. kosztem rozwiązań klasy Unified Communications. Zdaniem analityków firmy Forrester Research w ciągu do 2016 roku wartość rynku zaadoptowanych na potrzeby biznesowe rozwiązań znanych z konsumenckich sieci społecznych wzrośnie aż dziesięciokrotnie.

Eksperci prognozują, że w kolejnych latach rozwiązania wzorowane na serwisach takich jak Facebook, czy Twitter będą zyskiwać popularność przede wszystkim w większych organizacjach. Narzędzia tego typu mają ułatwiać kontekstową wymianę informacji, a także grupowanie źródeł informacji i kontaktów do osób posiadających wiedzę niezbędną w kontekście konkretnych procesów biznesowych. Zdaniem analityków popularność biznesowych aplikacji społecznościowych będzie rosła po części kosztem zapotrzebowania na tradycyjne rozwiązania telekomunikacyjne, z systemami klasy Unified Communications na czele. Eksperci Forrester Research podkreślają, że tradycyjne rozwiązania klasy UC często nie są wystarczające w obliczu rosnących potrzeb biznesu. "Na przestrzeni lat firmy inwestowały w rozmaite rozwiązania wspierające wymianę informacji i sprzyjające podnoszeniu efektywności pracy. W gronie takich narzędzi znalazły się m.in. zintegrowane z pocztą elektroniczną komunikatory tekstowe, rozwiązania VoIP, platformy wideokonferencyjne oraz aplikacje wspierające pracę zespołową. Praktyka pokazuje jednak, że tylko nieliczne z wdrożeń tego typu rozwiązań w pełni spełniły pokładane w nich nadzieje" - czytamy w komunikacie Forrester Research. Zdaniem analityków w 2016 roku rynek wzorowanych na funkcjach społecznościowych narzędzi biznesowych ma być warty ok. 6,4 mld USD wobec 600 mln USD w roku ubiegłym. Prognozy Forrester Research zakładają zarówno wzrost samodzielnych, biznesowych rozwiązań społecznościowych, jak i narzędzi wbudowywanych w systemy transakcyjne oraz platformy komunikacyjne.

Salesforce uruchamia platformę marketingową

Oferowane w modelu usługowym oprogramowanie ma wspierać m.in. przetwarzanie informacji pochodzących z blogów, serwisów wymiany zdjęć, serwisów prasowych, forów, list dyskusyjnych i sieci społecznościowych pod kątem potrzeb specyficznych dla działów marketingu. Funkcjonalność oprogramowania bazującego na technologii rozwijanej wcześniej przez firmę Radian6 pozwala m.in. na automatyczne śledzenie i analizowanie wpisów dotyczących konkretnych produktów, a także szczegółową segmentację pochodzących z Internetu danych marketingowych wraz z analizą kontekstu oraz nastawienia względem konkretnych towarów i marek. Przetwarzane mogą być m.in. komunikaty w języku polskim.


TOP 200