Bardziej cyfrowi
-
- Rafał Jakubowski,
- 25.01.1999
Abonenci Netii Telekom jeszcze w tym roku uzyskają dostęp do poczty głosowej i Internetu.
Abonenci Netii Telekom jeszcze w tym roku uzyskają dostęp do poczty głosowej i Internetu.
Netia Telekom SA, prywatny operator telefonii stacjonarnej, od stycznia br. zaoferował abonentom nowe usługi - automatyczną informację o zmianie numeru abonenta i tzw. licznik domowy. Druga usługa pozwala na stałą kontrolę kosztów połączeń. Jeszcze pod koniec 1998 r. Netia wprowadziła do oferty usługi ISDN.
W najbliższych planach operatora leży również wprowadzenie, testowanej obecnie, poczty głosowej, znanej użytkownikom telefonów komórkowych. W sytuacji gdy posiadacz telefonu nie może odebrać połączenia, na skrzynce głosowej, znajdującej się w centrali Netii, można nagrać dla niego wiadomość. Na razie nie jest znany termin wprowadzenia usługi poczty głosowej. Prawdopodobnie nie nastąpi to wcześniej niż w III kwartale br.
W tym samym czasie Netia wspólnie z Naukową i Akademicką Siecią Komputerową (NASK) zamierza zaoferować klientom dostęp do Internetu. W lipcu 1998 r. operator podpisał umowę o współpracy z NASK
Pod koniec ub.r. Netia włączyła do oferty usługi ISDN i Centrex. W ISDN dostępne są dwa typy linii: Netia Duo (umożliwia prowadzenie dwóch jednoczesnych połączeń) i Netia Multi (30 połączeń). Jednorazowa opłata za uzyskanie dostępu do sieci ISDN wynosi odpowiednio: 800 zł i 6400 zł, miesięczny abonament zaś 60-66 zł i 600-660 zł.
Netia Centrex umożliwia klientom stworzenie tzw. wirtualnej centrali telefonicznej z wykorzystaniem urządzeń operatora. Pojemność wirtualnej centrali można zwiększać w zależności od potrzeb klienta. Jednorazowa opłata za aktywowanie linii wynosi 3 zł, abonament zaś 15-18 zł miesięcznie. Połączenia wewnątrz centrali są bezpłatne, a wychodzące na zewnątrz naliczane zgodnie z obowiązującą taryfą Netii Telekom.