Bankowość online zdecydowanie przyspiesza

Już ponad 57 proc. konsumentów wybiera usługi bankowości internetowej – w pandemii COVID-19 nastąpił wzrost o ponad 8 punktów procentowych.

Jak wynika z najnowszego raportu Capgemini i Efma „World Retail Banking Report 2020”, już ok. 55 proc. konsumentów wybiera bankowe aplikacje mobilne. Dla porównania – przed pandamią z bankowości przez internet korzystało 49 proc. użytkowników, a z bankowości mobilnej – 47 proc.

Bankowość online zdecydowanie przyspiesza

e-bankowość

Banki w szybkim czasie musiały otworzyć się na nowe rozwiązania i przemodelować sposób świadczenia swoich usług. Z badania wynika także, iż 80 proc. szefów instytucji finansowych obawia się kwestii związanych z cyberbezpieczeństwem, zarządzaniem nieaktualnymi danymi (68 proc.) i wyborem odpowiedniego partnera technologicznego dla świadczenia usług cyfrowych (73 proc.).

Zobacz również:

Najlepiej postrzeganą przez przedstawicieli banków metodą przejścia na model cyfrowy jest progresywna modernizacja (54 proc.), czyli nierewolucyjna transformacja przestarzałych systemów. Zdaniem 66 proc. ankietowanych, proces wprowadzania innowacji do instytucji finansowej zajmuje ok. dwóch lat.


TOP 200