Bankowe witryny pod lupą
- 29.05.2002, godz. 10:15
Według badania Forrester Research, żaden z 20 największych tradycyjnych europejskich banków detalicznych nie posiada strony internetowej, która spełniałaby w pełni wymogi użyteczności.
Według badania Forrester Research, żaden z 20 największych tradycyjnych europejskich banków detalicznych nie posiada strony internetowej, która spełniałaby w pełni wymogi użyteczności.
Nawet sklasyfikowane najwyżej strony takich banków jak Credit Suisse, Deutsche Bank i Halifax "nie zdały" testu funkcjonalnej użyteczności w badaniu Forrester Research.
Zobacz również:
- Apple kończy z programem naprawczym klawiatur motylkowych
- WordPress 6.5 trafia na rynek. Oto 5 najważniejszych zmian
Największe europejskie banki detaliczne wydają rocznie od 20 do 50 mln EUR na rozwój swoich serwisów internetowych. W ub. roku pozyskały w sumie 20 mln nowych klientów, w tym czasie liczba wszystkich klientów europejskich banków internetowych wyniosła 64 mln.
W 2001 roku średnio 1/3 budżetów przeznaczona była na layout i nawigację, 1/3 na narzędzia transakcyjne, a reszta na zawartość czy badanie ruchu. W tym roku banki zapowiadają skupienie się na usprawnieniu procesów transakcyjnych za pośrednictwem swoich serwisów.
Tymczasem według oceny autorów raportu Forrester Research, to nadal nawigacja stanowi jeden z najsłabszych punktów tych serwisów. Połowa stron nie posiada wewnętrznych wyszukiwarek, tylko kilka oferuje pomoc. Rzadko kiedy na stronie znajduje się ponadto informacja o poufności danych użytkowników i na temat polityki prywatności.