Bank przedsiębiorczych informatyków
- Andrzej Maciejewski,
- 30.09.2009
Andrzej Miron podkreśla, że jego podstawowym celem jest realizacja wymagań biznesu, a te mogą zmieniać się dynamicznie, zwłaszcza, że rynek bankowy po latach prosperity przechodzi kryzys i ekspansję zastępują optymalizacja oraz porządki. Zmiennie warunki powodują, że IT musi wykazywać dużą elastyczność. Dlatego
Andrzej Miron, dyrektor departamentu informatyki Raiffeisen Bank Polska
Jeden dla wszystkich
Ponad dwa lata temu dział IT otrzymał od biznesu zadanie dostarczenia narzędzia, które usprawni zarządzanie oraz automatyzację procesu sprzedaży i obsługi bankowych produktów. Można rzec, podręcznikowy przykład obowiązków nowoczesnej informatyki. Jednak dział IT musiał działać na bazie wybudowanych już przez lata systemów i rozwiązań, dlatego realizacja wymogów biznesu była skomplikowanym projektem architektonicznym. Zakładany efekt końcowy, to jedna aplikacja dla wszystkich pracowników zajmujących się sprzedażą, obsługą klienta i operacjami, która w jednym, wspólnym widoku prezentuje aktualne dane klienta, jego produkty oraz historię kontaktów z bankiem. Jednakowym narzędziem dysponować mieli pracownicy oddziałów, call center i doradcy budujący relacje z klientami.
Wybór padł na system firmy Chordiant. Do realizacji projektu wspólnej platformy front-endowej wykorzystano koncepcję Service Oriented Architecture, gdyż dane do nowej aplikacji miały pochodzić z kilkunastu systemów i baz danych. Dzięki takiemu podejściu usługi przygotowane i udostępnione na szynie ESB (Enterprise Service Bus) mogły być następnie wykorzystane do integracji m.in. kanałów elektronicznych. Zastosowanie architektury integracji zorientowanej na usługi pozwoliło skrócić czas dostarczenia kolejnych rozwiązań oraz obniżyć ich koszty.
Projekt miał wysoki priorytet i krótki czas realizacji.