Bank Śląski przez SMS

Klienci banku ING Bank Śląski SA od listopada otrzymali nową funkcjonalność obsługi swoich rachunków bankowych. Poprzez wysyłanie krótkich wiadomości tekstowych mogą sprawdzić aktualne saldo rachunku,...

Klienci banku ING Bank Śląski SA od listopada otrzymali nową funkcjonalność obsługi swoich rachunków bankowych. Poprzez wysyłanie krótkich wiadomości tekstowych mogą sprawdzić aktualne saldo rachunku, zapoznać się z historią dokonywanych operacji bankowych i zrealizować przelew środków z rachunku.

Przedstawiciele banku zapewniają, ze usługa zostanie jeszcze w tym miesiącu udostępniona abonentom wszystkich sieci komórkowych w Polsce. Początkowo może być jednak dostępna tylko dla abonentów Ery i Plusa.

Zobacz również:

  • Wdrożono system, który ochroni nas przed niechcianymi wiadomościami SMS
  • SMS vs RCS vs iMessage - jakie są najważniejsze różnice?

System obsługi klientów poprzez SMS został wdrożony przez 2Si SA. Katowicka spółka dostarczyła pomysł systemu oraz niezbędne oprogramowanie. Wdrożenie trwało 12 miesięcy.

Komunikacja z centrami wiadomości SMS wykorzystuje protokół TCP/IP. Serwer bankowy połączony jest z serwerami operatorów GSM poprzez dzierżawione łącza stałe z zastosowaniem szyfrowania przy pomocy IPSec.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200