Bank Pekao SA rozszerza ofertę oddziału elektronicznego

Internetowy oddział Pekao SA ma już kilka tys. klientów. Przedstawiciele banku liczą, że dzięki wprowadzeniu nowych usług do końca roku ich liczba wzrośnie do 20 tys.

Internetowy oddział Pekao SA ma już kilka tys. klientów. Przedstawiciele banku liczą, że dzięki wprowadzeniu nowych usług do końca roku ich liczba wzrośnie do 20 tys.

Od roku posiadacze kont w oddziale elektronicznym mogą otworzyć lokatę terminową, dokonać przelewu i sprawdzić historię rachunku. Nie mają dostępu do innych usług oferowanych przez bank. Rachunek założony w banku internetowym Pekao nie może być powiązany z Eurokontem.

Od połowy października br. Pekao zaoferuje nowy typ rachunku - EurokontoWWW. Rachunek ten nadal będzie odrębny od założonego w tradycyjnym oddziale. Zmiana polega na tym, że klientom oddziału elektronicznego będą wydawane karty VISA, Maestro, EuroCard MasterCard i czeki. Będą oni mogli też ubiegać się o kredyt na takich zasadach, jak posiadacze tradycyjnego Eurokonta Pekao SA. Klienci, chcący korzystać z pełnego zakresu usług banku za pośrednictwem sieci, nie będą więc musieli zakładać dwóch rachunków - w oddziale i w Internecie.

Na potrzeby EurokontaWWW wdrożono w oddziale elektronicznym nową, drugą wersję systemu OMEGA. Stanowi on podstawę funkcjonowania oddziału elektronicznego. Napisali go informatycy banku i podległej bankowi firmy informatycznej. System ten jest stosowany do obsługi klientów przez Internet. Systemem oddziałowym, podobnie jak dla wszystkich oddziałów Banku Pekao SA, jest Zorba.

Oddział elektroniczny jest konsekwentnie rozwijany przez Bank Pekao jako bank wirtualny. "Nie było naszym celem udostępnienie wszystkim klientom zwykłego Eurokonta informacji o rachunku przez przeglądarkę internetową" - twierdzą przedstawiciele banku. Od 1 października br. stał się on częścią Centrum Bankowości Elektronicznej TelePekao 24, które powstało z połączenia oddziału elektronicznego i łódzkiego Centrum Bankowych Usług Telefonicznych.