Bank BPS z nowym systemem centralnym od Asseco

Asseco Poland i Bank BPS podpisały umowę na wdrożenie nowego centralnego systemu bankowego, bankowości elektronicznej oraz aplikacji mobilnej. Część systemów informatycznych banku zostanie przeniesionych do chmury.

Umowa, podpisana na okres 10 lat z możliwością przedłużenia, obejmuje wdrożenie nowego centralnego systemu bankowego, w tym głównego systemu transakcyjnego i hurtowni danych, oraz jego eksploatację z wykorzystaniem centrów przetwarzania danych Asseco. Zmiany dotyczyć będą również systemu bankowości internetowej nowej generacji dla klientów detalicznych i firmowych oraz aplikacji mobilnej.

„Zmiany, które prowadzimy w Banku BPS, dotyczą nie tylko wdrażania nowoczesnych technologii dla klientów detalicznych i biznesowych. Mają także służyć coraz lepszej obsłudze zrzeszonych banków spółdzielczych. Z uwagi na wymagające otoczenie gospodarcze musimy przy tym szukać optymalizacji kosztowych” – mówi Artur Adamczyk, prezes zarządu Banku BPS. „Dlatego podjęliśmy decyzję o wdrożeniu nowego systemu core’owego. Wybrany dostawca, firma Asseco Poland, doskonale zna Zrzeszenie BPS i jego potrzeby biznesowe, od lat działa w sektorze bankowości spółdzielczej obsługując znaczną część naszego Zrzeszenia. Dlatego będziemy mogli skorzystać z szeregu gotowych rozwiązań oferowanych przez Asseco. Skróci to czas planowanego wdrożenia i obniży jego koszty”.

Zobacz również:

  • Karolina Rzońca-Bajorek wiceprezesem ds. finansowych w Asseco Poland

„Podpisana umowa oznacza przedłużenie, tak ważnej dla nas, współpracy z Bankiem Polskiej Spółdzielczości na kolejne 10 lat, a tym samym umacnia pozycję Asseco w kluczowym dla nas sektorze Banków Spółdzielczych” – komentuje Zbigniew Pomianek, wiceprezes zarządu Asseco Poland.


TOP 200