Banery skuteczniejsze niż reklamy w innych mediach

Co czwarty użytkownik Internetu uważa, że reklama w postaci banerów w sieci bardziej zachęca ich do zakupów online niż reklamy w prasie (skuteczniejsza dla 14% internautów), telewizji (11%), radiu czy billboardach (po 4%) - wynika z najnowszego raportu opracowanego przez Andersen Consulting. Badaniem objęto 1,5 tys. doświadczonych amerykańskich użytkowników Internetu.

Co czwarty użytkownik Internetu uważa, że reklama w postaci banerów w sieci bardziej zachęca ich do zakupów online niż reklamy w prasie (skuteczniejsza dla 14% internautów), telewizji (11%), radiu czy billboardach (po 4%) - wynika z najnowszego raportu opracowanego przez Andersen Consulting. Badaniem objęto 1,5 tys. doświadczonych amerykańskich użytkowników Internetu.

Z badań wynika, że zła jest również strategia reklamowa firm. Banery bowiem najczęściej zwracają uwagę na cenę produktu, podczas gdy niespełna połowa ankietowanych internautów uznaje ją za podstawowy element nakłaniający do kupna. Bardziej istotnie są dla nich takie aspekty, jak wygoda zakupów, oszczędność czasu i bezpieczeństwo wybranego serwisu online.

Aż 82% doświadczonych internautów zadeklarowało, że zamierza kupować w tym roku prezenty świąteczne właśnie za pośrednictwem sklepów wirtualnych, w roku ubiegłym natomiast współczynnik ten wyniósł 56%. Ciekawe jest też, że ponad połowa (58%) jest przekonana, że zakupy przez Internet zajmą im zdecydowanie więcej czasu niż w przypadku, gdyby robili zakupy w domach handlowych czy zamawiając produkty z katalogów wysyłkowych.

Wszystko wskazuje na to, że w tym roku okres świąteczny będzie dla sprzedawców internetowych prawdziwym wyzwaniem. Muszą oni zapewnić jak najlepsze usługi i zastosować skuteczne metody przyciągnięcia i zatrzymania klienta. Z badania bowiem wynika, że zaledwie 34% kupujących będzie poszukiwało w sieci konkretnych produktów, pozostali będą szukać interesujących propozycji na prezent. Sprzedawcy, oferujący specjalistyczne porady i potrafiący dostosować się do potrzeb klienta, będą więc mieli szansę na zdobycie lojalności klientów i spore zwiększenie przychodów.

Ankietowani podali również, jakie cechy powinny mieć dobre sklepowe serwisy online. 80% badanych planuje odwiedzić strony, oferujące produkty wysokiej jakości. Dla 74% decydujące znaczenie ma prostota i wygoda obsługi, 65% zaś uważa, że strona powinna dysponować własnymi magazynami z zapasami towaru i oferować szybką dostawę. 64% zamierza odwiedzać sklepy oferujące zróżnicowany asortyment towarów.

Raport ponadto opisuje kilka podstawowych czynników, mających wpływ na podjęcie decyzji o zrezygnowaniu z dokonania zakupu online. Poza najczęściej wymienianą obawą przed naruszeniem prywatności, użytkownicy Internetu, którzy nie dokonali jeszcze żadnego zakupu, obawiają się konieczności zwrotu przesyłek zawierających inny niż zamawiano produkt (46%) bądź preferują tradycyjny sposób dokonywania zakupów w sklepach (44%). Natomiast 42% jest zdania, że dokonując zakupu przez Internet trzeba podać zbyt dużą liczbę informacji osobistych, a 41% nie zamierza opłacać kosztów przesyłki.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200