Baidu wyda 1,9 mld. dolarów na sklep z aplikacjami

Chiński gigant rynku wyszukiwarek dokonuje największego przejęcia w swojej historii. Firma zamierza wykupić większościowy pakiet udziałów w 91 Wireless Websoft Ltd. Inwestycja ma doprowadzić do tego, że Baidu stanie się bardziej popularne wśród użytkowników telefonów komórkowych.

Baidu podpisało wstępne porozumienie z dotychczasowym właścicielem 91 Wireless Websoft Ltd. - firmą NetDragon. Na jego mocy, w połowie sierpnia, Baidu przejmie 57,41% udziałów w pierwszej z wymienionych firm. Jednocześnie Baidu ogłosiło, że zamierza wykupić wszystkie pozostałe udziały w 91 Wireless, jeśli ich pozostali właściciele zgodzą się je sprzedać w podobnym terminie.

Przejęcie ma być największą tego typu operacją w historii chińskiego giganta. Dzięki niemu, Baidu będzie kontrolowało popularny sklep z aplikacjami - HiMarket.

Zobacz również:

  • Chiński Baidu prezentuje nową wersję Ernie AI
  • Telegram chce, aby z jego usługi zaczął korzystać biznes
  • Chiński sklep App Store nie oferuje już tych popularnych aplikacji

Firma liczy na to, że stanie się znaczącym graczem na tamtejszym rynku aplikacji mobilnych. To posunięcie ma także zwiększyć popularność wyszukiwarki wśród osób korzystających z telefonów komórkowych z dostępem do szybkiego internetu. Choć ich liczba gwałtownie rośnie, to klasyczne wyszukiwanie treści w sieci, wciąż najbardziej popularne jest wśród użytkowników komputerów osobistych. Posiadcze telefonów komórkowych niezbyt chętnie korzystają natomiast z wyszukiwarki.

To także ruch uprzedzający posunięcia konkurencji. Na początku tego roku, Alibaba Group Holding Ltd. wydało 800 milionów dolarów na platformę mikroblogową Weibo oraz firmę oferującą mapy w Internecie - AutoNavi Holdings. Tymczasem w maju, Baidu wydało 370 milionów dolarów na PPStream Inc. Ta firma oferuje usługi związane z dostarczaniem treści wideo w sieci.

Z badań wynika, że ponad 300 milionów Chińczyków posiada już telefon z dostępem do szerokopasmowego Internetu. Od września 2012 roku liczba ta wzrosła o ponad sto milionów. Można zakładać, że inwestycje na rynku mobilnym nie zakończą się więc na przejęciu 91 Wireless Websoft Ltd.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200