BGK przenosi swoją infrastrukturę IT do Atmana

Atman zwyciężył w organizowanym przez BGK (Bank Gospodarstwa Krajowego) przetargu na świadczenie usług kolokacji. Infrastruktura IT BGK zostanie przeniesiona z serwerowni w centrali Banku do warszawskiego centrum danych polskiego operatora. Wartość zawartej na 4 lata umowy przekracza 9,5 mln złotych.

Do przetargu na świadczenie usług kolokacji sprzętu teleinformatycznego ogłoszonego przez BGK przystąpiły firmy ATM SA (właściciel marki Atman) i NASK. Bank Gospodarstwa Krajowego wybrał ofertę Atmana jako najkorzystniejszą cenowo, przyznając jej ponad 20 pkt więcej niż propozycji drugiego oferenta.

Oferta Atmana spełniała wszelkie wymagania techniczne wyszczególnione przez Bank w specyfikacji istotnych warunków zamówienia, w tym dotyczące lokalizacji, wyposażenia i bezpieczeństwa centrum danych. Istotne były także usługi dodatkowe, jak m.in. migracja urządzeń IT z centrali BGK wraz z czasową usługą transmisji, zapewniającą stabilną komunikację między infrastrukturą już przeniesioną a zasobami oczekującymi na migrację.

Zobacz również:

Po zakończeniu postępowania przetargowego, w czerwcu br. Bank Gospodarstwa Krajowego podpisał z ATM SA umowę na 4 lata (o wartości ponad 9,5 mln zł brutto) z opcją wydłużania czasu jej obowiązywania o cztery roczne okresy. Całkowita wartość takiego przedłużonego, 8﷓letniego kontraktu wynosi ok. 17,2 mln złotych brutto.

W rezultacie zawartej umowy operator data center umieści w jednym ze swoich obiektów 26 szaf rack zawierających sprzęt teleinformatyczny z centrali BGK, a także zagwarantuje możliwość rozbudowy tego środowiska o kolejne 19 szaf. Ponadto zgodnie ze specyfikacją techniczną zamówienia, zasoby Banku zostaną ulokowane w tzw. boksie, czyli całkowicie wydzielonej powierzchni kolokacyjnej.

Poszukiwaliśmy niezawodnego centrum danych dla podstawowego ośrodka przetwarzania danych BGK i cieszymy się, że do przetargu stanęli renomowani operatorzy. Najważniejsza dla nas była przede wszystkim gwarancja szeroko rozumianego bezpieczeństwa. Do tego dochodzi kwestia dostępności – zapewnienie bezprzerwowego zasilania i łączności, co dla podmiotów z sektora finansowego, takich jak BGK, jest niezmiernie ważne. Wysoko cenimy doświadczenie Atmana w świadczeniu usług kolokacji. Jesteśmy przekonani, że bezpieczeństwo oraz ciągłość pracy naszej infrastruktury zostanie zachowana na tym samym co dotychczas poziomie” – mówi Mariusz Kłysiak dyrektor Departamentu Operacji IT w Banku Gospodarstwa Krajowego.

Źródło: inPlus Media