BEA Systems: nowy program współpracy z partnerami

Amerykański producent zainicjował w Polsce program Star Partner. Dystrybutorom swoich produktów firma przyznawać będzie różne warunki i statusy partnerstwa. Największymi partnerami firmy w Polsce są Prokom, Softbank i Infovide.

BEA Systems wprowadziła w Polsce program partnerski pod nazwą Star Partner. "Inicjatywa została ogłoszona na początku 2001 r. Dopiero od września działa w Polsce, gdyż procedura związana z oceną efektów działania naszych partnerów jest czasochłonna. Program Star Partner określa różny statusu partnerstwa. Dystrybutorzy, którzy w ciągu dwunastu miesięcy odnotowali obroty z firmą BEA na poziomie przekraczającym 1 mln USD, otrzymują najwyższy status - trzygwiazdkowego partnera (Three Star Partner). Na poziom dwóch gwiazdek zapracują dystrybutorzy, których roczny poziom sprzedaży licencji na oprogramowanie BEA Systems osiągnie 0,5 mln USD. Natomiast firmy, które dopiero rozpoczynają z nami współpracę, automatycznie otrzymają tytuł One Star Partner" - wyjaśnił Radosław Runc, dyrektor sprzedaży ds. sektora finansowego w BEA Systems w Polsce.

BEA Systems ma w Polsce kilkunastu partnerów dystrybucyjnych. Firmami, które otrzymały status Three Star Partner i sprzedały oprogramowanie amerykańskiego dostawcy za sumę ponad 1 mln USD, zostały Prokom, Softbank i InfoViDE. Inni dystrybutorzy firmy BEA Systems w Polsce to spółki: ComputerLand, Compaq i HP, Accenture, Talex, Cap Gemini. Część z nich otrzymała status dwugwiazdkowego partnera (np. ComputerLand), część - tytuł One Star Partner.

Otrzymanie konkretnego statusu partnerstwa jest związane z określonymi wymaganiami i warunkami handlowymi. Firmy z najwyższym statusem, oprócz obrotów na odpowiednim poziomie, muszą zatrudniać określoną liczbę programistów certyfikowanych przez BEA Systems. Z grupy tej minimum pięć osób musi posiadać dokument BEA WebLogic Server Certified Developer. Spółki Prokom, Softbank i InfoViDE otrzymały od BEA Systems możliwość używania logo BEA Three Star Partner. BEA Systems ma w Polsce około pięćdziesięciu klientów głównie z sektora usługowo-finansowego, bankowego i ubezpieczeniowego.