Aż 62,7% Polaków korzysta z internetu. Nowy rekord

Jak wynika z badania NetTrack, realizowanego przez MillardBrown SMG/KRC, korzystanie z interentu deklaruje w Polsce już 62,7% respondentów. Gdyby przełożyć to na populację całego kraju, otrzymalibyśmy wynik prawie 19 milionów Polaków.

Jeszcze rok temu, w tym samym okresie dostęp do internetu deklarowało tylko 56,7% badanych. W ciągu ostatnich 12 miesięcy przybyło więc prawie 1,8 mln nowych internautów. Skok jest dość znaczący.

Kto i jak?

Aż 68,2% internautów twierdzi, że korzysta z sieci codziennie, 21,8% że kilka razy w tygodniu a 6,1% że raz w tygodniu. Znacząca większość, bo aż 96,2% użytkowników deklaruje, że łączy się z internetem z domu, 31,6%, że ma też taką możliwość poza domem. Tylko 8% przyznało się do korzystania z internetu także w drodze, czy to mobilnie, czy za pośrednictwem hotspotów WiFi.

Zobacz również:

  • 5G to nie tylko smartfony - jakie technologie skorzystają?

Niezmiennie też, 4 na 10 polskich internautów to osoby między 25 a 39 rokiem życia. Prawie 30% liczy sobie między 40 a 59 lat, kolejne 25% to młodzi w wieku między 15 a 24 lata. Użytkownicy powyżej 60 lat stanowią nikły margines wszystkich polskich internautów.

Nie ulega też zmianie stratyfikacja ze względu na płeć. Kobiety stanowią 51% polskich internautów.

Zwycięzcy i pokonani?

Jak co roku, w badaniu NetTrack pojawiają się także pytania o najpopularniejsze serwisy internetowe i trendy, które pomagają opisać co też polscy internauci robią w sieci. Oto wyniki.

Jak się okazuje, w przeciągu ostatniego roku, polscy internauci stracili zainteresowanie serwisem Allegro, portalem Interia, oraz Naszą Klasą. Akurat to trzecie chyba nikogo nie dziwi. Popularność tych miejsc w sieci spadła łącznie o ponad 10 punktów procentowych (p.p.).

Komu udało się przykuć uwagę internautów? Wyraźnie podskoczyło zainteresowanie YouTubem (o 8,4 punkta procentowego) do 30,5%, oraz Facebookiem (o 6,2 p.p.) do 44,9%. Skorzystała także Wirtualna Polska, rosnąc o 2,8 p.p. do 40,2%, Wikipedia (o 2,3 p.p.) do 12,6%, oraz Onet i Google (o 1,4 i 1,5 p.p.) do 42,5% oraz 62,7%. Przy czym aż 92,8% internautów przyznaje, że wchodziło w ubiegłym miesiącu na stronę Google.pl. 63,6%, że odwiedzało YouTube.com, a 62,2%, że było na Allegro.pl. Dla porównania, tylko 22,1% deklaruje, że odwiedziło NK.pl. Jeszcze rok temu natomiast, odpowiedź ta zbierała aż 38% głosów.

Badanie prowadzono od sierpnia do października 2013 roku na próbie 6673 respondentów.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200