Awaria systemu sprzedaży biletów na olimpiadę

Pierwszego dnia (30 października), gdy możliwy stał się zakup biletów na Olimpiadę w Pekinie w 2008 r., system sprzedaży przez Internet uległ awarii. Powodem było ogromne zainteresowanie biletami. Podczas pierwszej godziny stronę odwiedziło 8 mln osób, które chciały kupić 200 tys. biletów.

Dodatkowo call center BOCOG (Beijing Organizing Committee for the Olympic Games) otrzymało 3,8 mln telefonów od klientów pragnących tą drogą kupić bilety na igrzyska olimpijskie. Jak przyznają organizatorzy, system nie podołał tak dużemu zainteresowaniu. W ciągu pierwszych dwóch godzin sprzedano zaledwie 9000 biletów.

W specjalnym oświadczeniu przedstawiciele BOCOG radzą osobom próbującym się skontaktować z call center cierpliwość, a zniecierpliwionych klientów internetowych proszą o nie klikanie wielokrotnie w ikonę potwierdzającą zakup, co powoduje znaczne zwiększenie obciążenia strony BOCOG.

Po kilku godzinach system sprzedaży biletów na Olimpiadę w Pekinie został wyłączony. W tym czasie pracownicy działu IT BOCOG próbowali dokonać zmian w jego konfiguracji. Po przerwie udało się sprzedać 43 tys. biletów, z czego 90% przez stronę internetową.

Na specjalnej konferencji prasowej, przedstawiciele BOCOG przyznali, że system był przygotowany na obciążenie do 1 mln odwiedzających na godzinę i nie więcej niż 150 tys. zapytań o bilety na minutę. "Nasze założenia były znacznie mniejsze niż rzeczywiste obciążenie" - przyznają. W najbliższy poniedziałek (5 listopada) organizatorzy zamierzają przedstawić plan zaradzenia problemowi.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200