Atuty młodej organizacji
- Andrzej Maciejewski,
- 01.06.2010
W jaki sposób IT może obniżać koszty własne oraz koszty całej firmy, pokazuje przykład Liberty Direct.
Budowa firmy od postaw, to okazja do wykorzystania ciekawych rozwiązań informatycznych, wspierających jej bieżący i przyszły rozwój. Na samym początku zdecydowano, że Liberty Direct zleci zewnętrznej firmie opiekę nad infrastrukturą IT, począwszy od kolokacji i sieci po help desk i administrację systemami do poziomu systemu operacyjnego. To jeden z przykładów najszerszego outsourcingu w polskiej branży finansowej. Spółka na zewnętrznie zarządzanej infrastrukturze prowadzi obecnie m.in. wirtualizację części serwerów, aby zapewnić sobie moc obliczeniową pod przyszłe potrzeby.
Wewnętrzny, 12-osobowy dział IT w Liberty Direct zajmuje się natomiast bazami danych oraz aplikacjami. Najważniejszą jest centralny system ubezpieczeniowy duńskiej firmy TIA, który spółka rozwija z wykorzystaniem technik agile zgodnie ze swoimi potrzebami. Zajmują się tym programiści pracujący bezpośrednio z biznesem, co skraca czas na definicję wymagań. W spółce nie ma analityków, a firmowy dział IT jest w stanie wprowadzać zmiany w centralnym systemie w czasie liczonym w tygodniach. Centralny system spełnia zapotrzebowania biznesu i dlatego nie został wdrożony m.in. oddzielny system do zarządzania dokumentami (DMS) czy CRM. Oznacza to brak kosztów integracji, ale także brak konieczności utrzymywania kompetencji do kolejnych systemów w zespole IT.
Kolejny etap
Marcin Warszewski, CIO Liberty Direct Polska