Atena wchodzi na rynek Ukraiński

Firma podpisała pierwszą umowę z grupą ubezpieczeniową TAS. Podjęto już także - oczekując kolejnych umów - decyzję o otwarciu w 2008 r. oddziału na Ukrainie.

Atena prowadzi na razie - wspólnie z przedstawicielami TAS - prace związane ze zmianą procesów biznesowych ukraińskiego ubezpieczyciela. "Częściowo wzorujemy się na tych stosowanych w Grupie Hestia, której jesteśmy partnerem informatycznym" - mówi Piotr Podleśny, prezes zarządu Ateny. "Chcemy oferować coraz więcej usług konsultingowych, odchodząc od wizerunku firmy stricte informatycznej" - dodaje.

"Rośniemy o 50-80% rocznie, to wymaga od nas zmian organizacyjnych. Chcemy zapożyczyć sprawdzone modele biznesowe, wprowadzić segmentację klientów, dokonać podziału rynku na detaliczny i korporacyjny, opracować model obiegu dokumentów, likwidacji szkód, współpracy z siecią sprzedaży" - opowiada Aneta Guzek, prezes TAS Insurance Group.

Ta część projektu ma się zakończyć w maju 2008 r. Wówczas rozpocznie się wdrożenie nowego systemu IT, który prawdopodobnie także dostarczy Atena. "Mamy już gotową jego część centralną, stworzoną od podstaw, w wersji pracującej w języku rosyjskim w cyrylicy. Do tego trzeba stworzyć aplikacje na potrzeby sieci sprzedaży. Te będziemy dostosowywać do potrzeb każdego klienta" - przekonuje Piotr Podleśny. Rozwiązanie to - skalą znacznie mniejsze od tego stosowanego w Hestii (TAS ma roczny przypis składki na poziomie 55 mln USD) - ma być oferowane także innym ukraińskim ubezpieczycielom. "Już teraz zgłaszają się do nas kolejne firmy" - mówi prezes Ateny.

Widzi on jednak już teraz pewne zagrożenie rozwoju na rynku ukraińskim - brak odpowiednio wykwalifikowanych kadr. Poszukiwane są osoby mówiące po rosyjsku z doświadczeniem w ubezpieczeniach. Stąd decyzja o otwarciu oddziału ukraińskiego i zatrudnieniu miejscowych specjalistów. Firma liczy, że już w przyszłym roku podpisałaby kolejny kontrakt z firmą ubezpieczeniową na Ukrainie. Na rynku tym działa ok. 450 towarzystw, a powstają kolejne.

Atena zainteresowana jest także wejściem na rynek Kazachstanu i Azerbejdżanu.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200