Asus liczy na tablety

Tajwański koncern Asustek Computer zapowiedział, iż w przyszłym roku zamierza sprzedać co najmniej 20 mln notebooków. Przedstawiciele firmy liczą też na sukces swoich tabletów - spodziewają się, że 2011 r. udział Asusa w globalnym rynku tych urządzeń będzie "dwucyfrowy".

Szefowie Asusa prognozują, że w przyszłym roku na całym świecie sprzedanych zostanie od 10 do 15 mln tabletów innych niż iPad Apple - tajwański koncern chce stać się silnym graczem na tym rynku. Oczywiście, Tajwańczycy nie mają złudzeń co do tego, kto będzie liderem tego sektora - dominującą pozycję z pewnością zachowa Apple. Ale już wiadomo, że jego konkurenci - Samsung, Research im Motion (RIM) czy właśnie Asus - będą działali coraz śmielej...

Asus do tej pory nie wprowadził oficjalnie na rynek własnego tabletu - firma zaprezentowała jednak kilka prototypów takich urządzeń (w tym modele z serii Eee Pad, pracujące pod kontrolą Windows 7). Pierwsze oficjalne premiery mają nastąpić na styczniowych targach Consumer Electronics Show 2010.

Zobacz również:

  • Nadchodzą nowe tablety od Apple
  • Rynek notebooków odrabia straty

Szefowie koncernu zadeklarowali też, że w przyszłym roku zamierzają sprzedać na całym świecie co najmniej 14 milionów standardowych komputerów przenośnych i ok. 6 mln netbooków z serii Eee PC. Przy okazji podano statystyki sprzedaży w bieżącym roku - Asus poinformował, że w całym 2010 r. notebooki firmy kupiło ok. 10 mln klientów na całym świecie (wliczając w to prognozy sprzedaży dotyczące najbliższych tygodni) .

Oznacza to, że Asus zamierza w przyszłym roku o ok. 30% zwiększyć sprzedaż swoich notebooków i laptopów (sprzedaż netbooków nie wzrośnie zasadniczo w porównaniu z rokiem bieżącym).

Szefowie tajwańskiego koncernu dali też jasno do zrozumienia, że ich celem na najbliższe lata jest uczynienie z Asusa jednego z największych producentów komputerów osobistych i tabletów.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200