Asseco zakończyło wdrożenie nowych systemów bilingowych w Orange Polska
- Janusz Chustecki,
- 24.07.2019, godz. 07:55
Asseco zakończyło jeden z największych projektów zarówno na polskim, jak i europejskim rynku telekomunikacji – migrację klientów Orange Polska do dwóch nowych systemów bilingowych, przy jednoczesnym wyłączeniu poprzedniego.
Jak informuje Radosław Semkło (dyrektor Pionu Telekomunikacji i Mediów, Asseco Poland), podstawowym założeniem tego projektu było odtworzenie w nowym środowisku rozliczeniowym, układu funkcjonalności oraz danych ze starego systemu.
Zmiana objęła operatorów telekomunikacyjnych z rynku hurtowego oraz klientów biznesowych i w trakcie migracji przeniesiono dane (w tym historyczne) kilkuset tysięcy abonentów z sektora B2B oraz kilkudziesięciu operatorów z rynku hurtowego, korzystających łącznie z 1 mln usług.
Zobacz również:
- Projektowanie zorientowane na użytkownika - Polska powyżej europejskiej średniej
- Pierwszy samorządowy SOC wystartował w Rzeszowie
- Teams nie będzie integralną częścią Windowsa 11
„Nowy system bilingowy daje możliwość oferowania zaawansowanych usług konwergentnych. W przyszłości będziemy mogli rozwijać funkcjonalności systemu i na bieżąco dostosowywać go do naszych potrzeb. Wszystko to przekłada się na wyższą jakość obsługi naszych klientów, która jest dla nas nadrzędnym celem”, powiedział Bruno Chomel, CIO w firmie Orange Polska.
Natomiast Paweł Piwowar (wiceprezes Zarządu Asseco Poland) dodał, „W ramach naszej współpracy z Orange, która rozpoczęła się ponad 25 lat temu, braliśmy udział w wielu projektach informatycznych o różnej skali trudności. Naszym zadaniem był rozwój oraz utrzymanie wybranych grup systemów. Cieszymy się, że mogliśmy po raz kolejny wesprzeć Orange w budowaniu nowoczesnych rozwiązań To przykład dużego zaufania klienta i potwierdzenie kompetencji zespołu Asseco”.
Źródło: Asseco