Asseco i Microsoft ze wspólnym rozwiązaniem dla sektora energetycznego

Obie firmy wspólnie zaoferują klientom z branży energetycznej oprogramowanie wyposażone w funkcje niezbędne do obsługi procesów sprzedaży i rozliczania odbiorców energii. Rozwiązanie powstało w wyniku integracji oprogramowania Asseco Utilities Management Solutions z systemem Microsoft Dynamics CRM.

Wedle oficjalnych informacji oferowane pod nazwą oprogramowanie AUMS-CRM wspiera m.in. procesy obsługi klienta, ofertowania, sprzedaży oraz rozliczania odbiorców energii, także przy uwzględnieniu niestandardowych sposobów naliczania kosztów zużycia mediów. Przedstawiciele obu firm zapewniają, że architektura rozwiązania z jednej strony pozwala na łatwą integrację z innymi systemami biznesowymi, z drugiej zaś - umożliwia rozbudowę standardowych możliwości oprogramowania. Integracja systemów Asseco Utilities Management Solutions i Microsoft Dynamics CRM jest realizowana na poziomie kartoteki kontrahentów, umów, produktów oraz bazy zawierającej informacja na temat realizacji procesów biznesowych.

Oprogramowanie AMUS-CRM ma wspierać instytucje sektora energetycznego w skutecznym pozyskiwaniu i późniejszym utrzymaniu klientów w warunkach uwolnionego rynku energetyki. Z deklaracji przedstawicieli Asseco Poland i Microsoft wynika, że współpraca obu firm jest ukierunkowana m.in. na wdrożenie funkcji klasy CRM w organizacjach branży energetycznej korzystających już z rozwiązań billingowych Asseco. "Postanowiliśmy szybko zareagować na nową potrzebę rynkową i wesprzeć dostawców energii, oferując im dedykowane rozwiązanie, które łączy kompleksową obsługę klienta końcowego z nowoczesnym billingiem. Po przeanalizowaniu rynku wybraliśmy technologię Microsoft" - mówi Tomasz Bendlewski, dyrektor Pionu Energetyka i Gazownictwo w firmie Asseco Poland. Rozbudowane funkcje billingowe mają natomiast ułatwiać m.in. naliczanie opłat i zarządzanie ofertami w kontekście uwolnienia cen dla odbiorców detalicznych. "Żaden dostawca samodzielnie nie dysponował technologią, która spełniłaby wszystkie kluczowe potrzeby i wymogi sektora energetyki. Nawiązanie współpracy było niezbędne, aby stworzyć kompletną ofertę dla firm z branży energetycznej" - podkreśla Jarosław Szymaniuk, dyrektor sprzedaży do sektora Industry & Utilities w polskim oddziale Microsoft. Podkreśla on również, że za nawiązaniem współpracy przemawiała popularność rozwiązań firmy Asseco w branży enegetycznej. "Około 60% rachunków za energię w Polsce jest generowanych w oparciu o autorskie systemy billingowe wdrożone przez Asseco“ - mówi Jarosław Szymaniuk.

Zobacz również:

  • Bank BPS z nowym systemem centralnym od Asseco
  • Microsoft prezentuje Viva Sales - inteligentny dodatek do CRM
W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200