Asseco SEE stawia na sektor finansowy

Firma zamierza walczyć produktami w połączonej ofercie o nowych klientów na rynkach Europy Południowo-Wschodniej i w Polsce.

Zmiany w polskim oddziale

Wraz z nową strategią w Genesys zaszły zmiany personalne. Polskim biurem firmy kieruje Marcin Spychała. "Celem Genesys w Polsce jest zwiększenie liczby klientów z sektora MŚP, wprowadzanie modelu SaaS i efektywniejsze wsparcie partnerów i obecnych klientów" - mówi Marcin Spychała. Do firmy powrócił Martin Veselka, który objął stanowisko wiceprezesa.

Jednym z efektów intensywnej rozbudowy grupy w regionie Południowo-Wschodniej Europy przez Asseco South Eastern Europe (SEE) jest pozyskanie kompetencji, produktów i partnerstw technologicznych, które uzupełnią ofertę dla sektora finansowo-ubezpieczeniowego i płatności. Asseco SEE zatrudnia ponad 1300 pracowników w 13 krajach regionu. Przejęła 15 spółek, 14 z nich zostało już wcielonych do organizacji i działa pod wspólnym szyldem Asseco SEE. Najnowszym nabytkiem jest turecka firma Sigma.

Asseco SEE wytwarza aplikacje mobilne - do obsługi mobilnej bankowości, mobilne tokeny, mobilne płatności, programy lojalnościowe i rozwiązania do zarządzania finansami osobistymi. Produktami w połączonej ofercie zamierza walczyć o nowych klientów na rynkach Europy Południowo-Wschodniej i w Polsce. Do obiecujących rozwiązań można zaliczyć rozwiązanie ASEBA, używane m.in. przez kilka banków grupy Unicredit.

Ważne w ofercie firmy są rozwiązania wspierające pracę call/contact center. Wśród nich system IVN, który automatyzuje wybieranie numerów i odczytuje odpowiednio zdefiniowane komunikaty klientom, odciążając pracowników call contact center od prostych, powtarzalnych zadań. Dostawca tego rozwiązania, turecka spółka ITD, został wchłonięty przez Asseco SEE w czerwcu br., a wraz z nim partnerstwo z firmą . Przed przejęciem spółka ITD wdrożyła system Interactive Intelligence w kilku polskich organizacjach: BOŚ, Getin Noble Bank, ING Bank Śląski, DnB Nord, Nowa Era, PTE Warta.

Partnerstwo dotyczy również rozwiązań mobilnych. Interactive Intelligence wprowadziła system Interaction Mobillizer, wspomagający obsługę klientów, którzy korzystają z urządzeń mobilnych w kontakcie z firmą. Rozwiązania prezentowano podczas seminariów "Inwestuj z głową" poświęconych systemom Unified Communication and Collaboration (UC&C) oraz contact center (CC) i technologiom mobilnym.