Ariba przewiduje rozkwit europejskiego elektronicznego rynku B2B

Firma specjalizująca się w tworzeniu rozwiązań dla branżowych rynków wirtualnych twierdzi, że europejski rynek stoi u progu wielkiego rozwoju. Najszybciej mają rozwijać się prywatne elektroniczne giełdy branżowe.

Przedstawiciele firmy Ariba, dostawcy rozwiązań dla branżowych rynków wirtualnych, przewidują, że wkrótce nastąpi dynamiczny rozwój tych rynków w Europie. Firma liczy, że dzięki temu uda jej się podwoić swoje przychody w tym regionie. W roku finansowym, kończącym się 30 września 2001 r., mają one osiągnąć wartość 1 mld USD.

Obecnie 20% światowej sprzedaży Ariba uzyskuje właśnie w Europie, a w przyszłym roku zamierza zwiększyć ten wskaźnik do 35%.

"Europejski rynek stoi u progu wielkiego rozwoju. Choć obecnie udział rozwiązań handlu elektronicznego w działalności typu business-to-busienss wynosi w Europie obecnie 1%, to wkrótce przewiduję dynamiczny rozwój zwłaszcza prywatnych giełd branżowych" - powiedział Nick Earle, dyrektor firmy Ariba, odpowiedzialny za region EMEA. Jego zdaniem, Europa pod względem zastosowania internetowych rozwiązań B2B jest prawie 2 lata za Stanami Zjednoczonymi i ma to wynikać głównie z większej ostrożności Europejczyków w podejściu do nowych technologii.

Zdaniem analityków rynku, w roku 1999 europejskie przedsiębiorstwa dokonały za pośrednictwem światowych rynków internetowych zakupów o wartości 1,72 mld USD. International Data Corporation (IDC) szacuje, że w ciągu najbliższych lat kwoty te gwałtownie wzrosną i w roku 2003 powinny osiągnąć poziom przekraczający 177 mld USD.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200