Apple zarabia krocie na tym, że konfiguruje w odpowiedni sposób swoje smartfony

Jak podaje Goldman Sachs, Google płaci firmie Apple olbrzymie pieniądze za to, że konfiguruje w odpowiedni sposób smartfony iPhone. Chodzi o to, iż w urządzeniach tych domyślną wyszukiwarką internetowych treści jest usługa opracowana przez Google.

Szacuje się, że dochody firmy Apple z tego tytułu są większe niż te, jaki przynosi jej usługa Apple Music. Goldman Sachs obliczył, że Gooogle zapłacił firmie Apple w 2018 roku za tę przysługę blisko 10 mld USD (dokładnie 9,4 mld USD). Pozycja ta stanowi aż 23% wszystkich przychodów firmy Apple, jaki uzyskuje ona od użytkowników za świadczone im usługi IT.

To bardzo dużo biorąc pod uwagę fakt, że Apple zarobił z zeszłym roku za wszystkie usługi IT ok. 37 mld USD. Jednocześnie Goldman Sachs przewiduje, że w 2020 roku będzie to jeszcze większa kwota (wyniesie co najmniej 12,2 mld USD), a w kolejnym (czyli 2021) wzrośnie do 15,6 mld USD.

Zobacz również:

  • iPhone z 2007 roku sprzedany na aukcji za rekordową kwotę
  • Komisja Europejska bierze pod lupę trzech amerykańskich gigantów rynku IT
  • Apple może wykorzystać sztuczną inteligencję od Google i OpenAI

Analitycy Goldman Sachs sugerują, że Apple będzie musiał uruchomić nowy pakiet treści, obejmujący np. subskrypcję treści wideo przekazywanych w trybie online, jeśli chce osiągnąć taki wzrost.

Pieniądze, jakie Google przekazuje firmie Apple za odpowiednie konfigurowanie smartfonów iPhone to w rozliczeniach finansowych pozycja kryjąca się skrótem TAC (Traffic Acquisition Costs). Mówiąc najprościej jest to wynagrodzenie jakie firma płaci biznesowym partnerom za takie przekierowanie ruchu, aby przynosiło jej to zyski.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200