Apple wyprzedziła Coca-Colę i Google
-
- Aleksandra Sojda,
- 01.10.2013, godz. 15:15
Apple została ogłoszona najcenniejszą marką na świecie i w rankingu „Best Global Brands” zdetronizowała wieloletniego lidera klasyfikacji – Coca-Colę. Drugie miejsce w klasyfikacji zajęła marka Google. Coca-Cola znalazła się na trzeciej pozycji, tuż przed kolejnymi gigantami rynku technologicznego - IBM i Microsoft.
Firma Interbrand (należąca do Omnicom Group), oszacowała wartość marki Apple na 98,316 mld dolarów, a Google - na 93,291 mld dolarów. Coca-Cola zajęła trzecie miejsce z wynikiem 79,213 mld dolarów. To duża zmiana, bo w dotychczasowych rankingach to Coca-Cola wyraźnie dominowała nad pozostałymi firmami.
„Za zrewolucjonizowanie sposobu w jaki pracujemy, bawimy się i komunikujemy, a także za doprowadzenie do mistrzostwa umiejętności zaskakiwania i niesienia radości. Apple wysoko ustanowiło poprzeczkę dla estetyki, prostoty oraz łatwości użycia – połączenia tych cech oczekuje się teraz od wszystkich firm technologicznych” - można przeczytać w raporcie „Best Global Brands”.
Zobacz również:
W top 10 najcenniejszych marek według Interbrand, pięć z nich należy do branży technologicznej. Oprócz Apple i Google, swoje miejsce wśród liderów znalazły IBM (4. miejsce), Microsoft ( 5. miejsce) oraz Samsung (8. miejsce). Łącznie, w całym zestawieniu, znalazło się 12 firm technologicznych. Wycena marek szacowana była poprzez analizę danych finansowych, konkurencyjności, kompetencji i siły marki.