Apple świętuje w Chinach - iPhone 13 sukcesem rok po premierze

Mimo wakacji oraz zbliżającego się debiutu iPhone'a 14, zeszłoroczny model bije rekordy sprzedaży w Chinach.

Dzięki niesamowicie ciepłemu przyjęciu smartfonów z rodziny iPhone 13, Apple znacząco zwiększyło swój udział w rynku smartfonów w Chinach. Stało się to pomimo spowolnienia na całym chińskim rynku mobilnym w 2022 roku.

Smartfony Apple na szczycie list sprzedażowych
Źródło: apple.com

Smartfony Apple na szczycie list sprzedażowych

Źródło: apple.com

Według Strategy Analytics, 18 czerwca 2022 roku podczas corocznego festiwalu zakupowego dostarczono na rynek 14 milionów smartfonów. Oznacza to spadek o 25% względem 2021 roku. Wszystkie chińskie marki odnotowały znaczne spadki, ale sprzedaż iPhone'a pozostała na stabilnym, wysokim poziomie.

Zobacz również:

  • 6 powodów, dla których warto wymienić komputery Mac z CPU Intel
  • Apple szykuje się do wysokich podwyżek w App Store
  • iOS 16 - czy warto już zaktualizować iPhone'a?

Apple wyprzedziło konkurencję i dostarczyło na rynek prawie 7 milionów smartfonów. Firma zajęła pierwsze miejsce pod względu udziałów w przychodach we wszystkich platformach handlowych.

Podobnie wyglądają statystyki na świecie. Dostawy smartfonów spadły w stosunku rok do roku o 9%, a firma Apple osiągnęła 17% udział w rynku, co oznacza wzrost o 3% w skali rok do roku. Swoje udziały zwiększył również Samsung. Spadki zanotowali chińscy gracze - Xiaomi, Oppo oraz Vivo.

Pomimo powszechnych problemów z utrzymaniem łańcucha dostaw oraz problemami gospodarczymi, firma Apple nadal może cieszyć się niesłabnącą popularnością smartfonów z rodziny iPhone 13, a to wszystko na zaledwie dwa miesiące przed premierą nowszych modeli z rodziny iPhone 14.

Tegoroczne modele zapewne osiągną bardzo dobre wyniki sprzedażowe w Chinach, ponieważ Apple zrezygnuje ze sprzedaży mniejszego modelu mini, a do portfolio dołączy iPhone 14 Max. Z danych statystycznych wynika, że w Chinach sprzedają się największe smartfony.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200