Apple największym nabywcą półprzewodników

Zdaniem analityków firmy Gartner w 2011 roku amerykański koncern wyprzedził firmy takie jak Samsung i Hewlett-Packard stając się największym nabywcą półprzewodników na świecie. Według ekspertów jest to wynik rosnącej sprzedaży i skali działalności Apple. Analitycy firmy Gartner oszacowali wartość światowego rynku półprzewodników na ok. 300 mld USD.

Z szacunków firmy Gartner wynika, że 2011 roku Apple przeznaczył na zakup półprzewodników kwotę rzędu 17,3 mld USD wobec niecałych 13 mln USD rok wcześniej. Eksperci podkreślają, że na wzrost liczby zamawianych przez firmę Apple rozwiązań półprzewodnikowych złożył się m.in. wysoki popyt, a co za tym idzie rosnąca skala produkcji tabletów iPad, telefonów iPhone oraz komputerów przenośnych linii MacBook. Nie bez znaczenia jest też rozwój nowych wersji urządzeń Apple. Za drugiego - pod względem skali zakupów - nabywcę półprzewodników analitycy firmy Gartner uznali koncern Samsung Electronics. Zdaniem analityków w ciągu minionych 12 miesięcy koreański producent zakupił półprzewodniki o łącznej wartości 16,7 mld USD. To o 9,2 proc. więcej niż rok wcześniej. O 1 mld USD mniej niż w 2010 roku na zakup półprzewodników przeznaczył natomiast koncern Hewlett-Packard. Na skutek ograniczenia skali produkcji HP z pozycji głównego odbiorcy półprzewodników na świecie spadł na 3. pozycję. W ciągu ostatnich 12 miesięcy firma nabyła półprzewodniki o łącznej wartości 16,6 mld USD.

Według analityków firmy Gartner w pierwszej dziesiątce największych odbiorców półprzewodników znalazły się również kolejno: Dell, Nokia, Sony, Toshiba, Lenovo, LG Electronics oraz Panasonic. W ubiegłym roku dziesięciu największych odbiorców półprzewodników odpowiadało za ponad jedną trzecią (105,6 mld USD) łącznej sprzedaży tego typu układów. Głównymi obszarami zastosowania tego typu rozwiązań w zeszłym roku były kolejno: zaawansowane telefony komórkowe, tablety oraz dyski SSD.

Zobacz również:

  • 7 lat na szczycie. Veeam ponownie liderem Gartner® Magic Quadrant 2023
  • Chiński sklep App Store nie oferuje już tych popularnych aplikacji
  • Samsung otwiera szampana - sprzedał więcej smartfonów od Apple
W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200