Apple już wie, skąd się biorą kłopoty z serwerem Microsoft Exchange
- Janusz Chustecki,
- IDG News Service,
- 15.02.2013, godz. 11:00
Apple informuje, że rozwiązał tajemnicę i wie dlaczego użytkownicy niektórych mobilnych urządzeń iPhone i iPad mają problemy z serwerem Microsoft Exchange. Serwer potrafi wtedy znacznie spowolnić swoją pracę i często zdarza się tak, że przestaje w ogóle świadczyć usługi.
Przeczytaj też:
Apple stwierdza, że ma to miejsce wtedy, gdy użytkownicy używają oprogramowania Microsoft Exchange 2010 SP1 (oraz późniejsze wersje) lub Microsoft Exchange Online (Office365). Firma informuje jednocześnie, że przygotowuje już poprawkę dla systemu iOS 6.1, która zlikwiduje błąd. A na dzisiaj radzi użytkownikom, aby nie wprowadzali zmian do kalendarza. Jeśli już dojdzie do takiej sytuacji, to należy:
1. Wybrać opcje Settings, Mail, Contacts i następnie Calendars.
2. Wybrać na liście Accounts konto Exchange.
3. Przełącznik opcji Calendars ustawić na OFF.
4. Odczekać dziesięć sekund.
5. Przełącznik opcji Calendars ustawić z powrotem na ON.
Jeśli Apple spełni obietnice, to będzie to już druga poprawka dla systemu iOS 6.1 od momentu jego premiery, która miała miejsce na początku lutego 2013 r. Kilka dni temu Apple udostępnił pierwszą poprawkę w postaci oprogramowania iOS 6.1.1. Poprawka została opracowana z myślą o smartfonach iPhone 4S, co do których użytkownicy mieli różne zastrzeżenia (przede wszystkim zbyt szybkie wyczerpywanie się baterii i przegrzewanie się).
Zobacz również:
- iPhone 15 najszybciej taniejącym smartfonem od Apple w historii
- Apple ostrzega przed szpiegowskim oprogramowaniem działającym podobnie jak Pegasus