Apple (jeszcze) nie jest najcenniejszą firmą w historii

Jeśli uwzględnimy inflację, okaże się, że obecna wartość Apple nie bije rekordu ustanowionego w roku 1999 przez Microsoft. Co więcej, zdaniem Columbia Journalism Review, do tego rekordu sporo jeszcze brakuje.

Według kalkulacji przeprowadzonych przez Columbia Journalism Review (CJR) Apple nie jest jeszcze najcenniejszą firmą w historii. Zdaniem autorów publikacji na takie tezy jest jeszcze zdecydowanie za wcześnie.

Zdaniem CJR porównywanie obecnej (wynoszącej 622,5 mld USD) wyceny Apple z historyczną wyceną Microsoftu (620,6 mld. USD) bez uwzględnienia inflacji jest jak porównywanie jabłek z gruszkami.

Zobacz również:

  • Apple, Nvidia i AMD zmniejszają zamówienia w TSMC. Czy to oznaka recesji?
  • Steve Jobs uhonorowany wysokim odznaczeniem
  • TikTok na cenzurowanym

Jeśli weźmiemy ją pod uwage - kontynuują autorzy - za każdy dolar z roku 1999 (czasy boomu internetowego) odpowiada obecnie 1,38 USD. Po uwględnieniu inflacji wartość Microsoftu wyniesie 853,4 mld USD co oznacza, że do pobicia rekordu, Apple potrzebuje jeszcze co najmniej 200 mld.

Wycena Apple rośnie i bije kolejne własne rekordy, ale uroczyste ogłaszanie, że oto właśnie mamy firmę cenniejszą niż jakakolwiek inna kiedykolwiek w historii, jest faktem medialnym i ma niewiele wspólnego z rzeczywistością - konkluduje Columbia Journalism Review.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200