Aplikacje na Androida zaoferują łatwiejsze usuwanie danych

Google zmienia zasady. Aplikacje na Androida obligatoryjnie otrzymają funkcję łatwego usuwania danych użytkownika.

Google zaktualizowało swoje polityki dotyczące aplikacji na Androida, które obecne są w oficjalnym sklepie z aplikacjami - Google Play. Zgodnie z nowymi wytycznymi programy będą musiały zaoferować opcję łatwego usuwania kont oraz danych zgromadzonych w programie.

Nowe zasady publikowania aplikacji w Google Play
Źródło: Tomasz Zagórski / Unsplash

Nowe zasady publikowania aplikacji w Google Play

Źródło: Tomasz Zagórski / Unsplash

Wyszukiwarkowy gigant kopiuje tym samym wytyczne, które zostały wprowadzone przez Apple w ubiegłym roku. Aplikacje ze Sklepu Play będą musiał jasno informować użytkowników, co stanie się z ich danymi po usunięciu aplikacji. Pojawią się również nowe opcje łatwego usunięcia danych zgromadzonych w programach.

Zobacz również:

  • Użytkownicy Androida mogą się wkrótce zdziwić
  • Jak zachować bezpieczeństwo podczas pobierania aplikacji?
  • Już jutro Meta uruchomi konkurencję dla Twittera

Google wymusi na twórcach implementację funkcji, która pozwoli usuwać konta użytkowników z poziomu aplikacji oraz przeglądarek sieciowych. Posiadacze urządzeń z Androidem otrzymają również więcej informacji na temat dostępnych opcji usuwania danych z ich kont sieciowych.

Podobne rozwiązanie w ubiegłe wakacje wprowadziło Apple. Każda aplikacja dla systemu iOS/iPadOS umożliwiająca rejestrację konta w aplikacji musi również posiadać metodę usuwania kont użytkowników w jej obrębie. Ten środek bezpieczeństwa spowodował, że klienci Apple nie muszą już przechodzić przez zewnętrzne usługi internetowe lub inne usługi, aby zapewnić usunięcie danych, których już nie potrzebują.

Google udostępni deweloperom miesięczny okres karencji przed ustanowieniem swojej nowej polityki. Mają oni czas na zaktualizowanie swoich aplikacji do 7 grudnia. Deweloperzy mogą złożyć prośbę o jednorazowe przedłużenie terminu do 31 maja 2024 roku.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200