Aplikacja Art. Space będzie reprezentować Polskę w Brukseli

Zakończył się polski finał krajowego etapu międzynarodowego konkursu Hack4Europe, dwudniowego maratonu programowania, którego uczestnicy opracowywali aplikacje z wykorzystaniem otwartych zasobów Europeany, europejskiej biblioteki cyfrowej. Podczas europejskiego finału 21-22 czerwca w Brukseli Polskę reprezentować będzie aplikacja Art Space.

26 i 27 maja br. w Warszawie odbył się organizowany przez Narodowy Instytut Audiowizualny krajowy finał konkursu Hack4Europe. Uczestnicy trwającego dwa dni maratonu programowania uzyskali dostęp do ponad 20 milionów cyfrowych obiektów dziedzictwa kulturowego Europy - obrazów, fotografii, druków, materiałów audiowizualnych i audialnych oraz interfejsu programowania aplikacji (API) Europeany, europejskiej biblioteki cyfrowej. Zadaniem uczestników było opracowanie aplikacji, dzięki którym otwarte zasoby kultury znajdą nowatorskie zastosowanie.

W ciągu dwóch dni maratonu programowania opracowanych zostało 6 prototypów aplikacji w kreatywny sposób wykorzystujących zasoby największej europejskiej biblioteki cyfrowej Europeany. Jury krajowego etapu konkursu zadecydowało, że podczas europejskiego finału Hack4Europe w Brukseli Polskę reprezentować będzie aplikacja opracowana przez Agatę Dziekan i Marka Średniawę - Art Space. Aplikacja ta została doceniona zarówno przez Jury - zwyciężyła w kategorii "Najbardziej innowacyjna aplikacja", jak również przez publiczność zgromadzoną w trakcie prezentacji efektów hackatonu - zdobywając nagrodę publiczności.

Aplikacja Art Space umożliwia promocję zbiorów europejskiej biblioteki cyfrowej Europeana i udostępnianie ich w przestrzeni publicznej: kawiarniach, bibliotekach, szkołach, hotelach, klubach itp. Dzięki ekranom LCD na których wyświetlane są zdjęcia wybranych zasobów pochodzących np. z Europeany i dostępnemu online systemowi zarządzania kolekcją złożoną z wybranych dzieł sztuki, każdy mógłby prowadzić "wirtualny leasing sztuki", tworzyć własne, wysoko spersonalizowane kolekcje i na co dzień cieszyć oczy dziełami wielkich twórców. Projekt łączy Europeanę z innymi zasobami, ułatwiając dostęp do sztuki w codziennych sytuacjach i zachęcając do interakcji za pomocą telefonów i portali społecznościowych.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200