America Online zainwestowała w operatora telewizji cyfrowej
- Wojciech Łęgowski,
- 29.06.1999
America Online (AOL) zawarła umowę z Hughes Electronics, liderem na rynku operatorów cyfrowej telewizji i satelitarnych usług przesyłania danych, w ramach której firmy będą rozwijać ofertę usług związanych z interaktywną telewizją i Internetem. Wartość inwestycji poniesionych przez AOL szacowana jest na ok. 1,5 mld USD.
America Online (AOL) zawarła umowę z Hughes Electronics, liderem na rynku operatorów cyfrowej telewizji i satelitarnych usług przesyłania danych, w ramach której firmy będą rozwijać ofertę usług związanych z interaktywną telewizją i Internetem. Wartość inwestycji poniesionych przez AOL szacowana jest na ok. 1,5 mld USD.
Ponad 500 mln USD z tej kwoty zostanie przeznaczonych na udostępnienie na początku przyszłego roku internetowych usług AOL-Plus poprzez DirecPC, satelitarne usługi przesyłania danych Hughesa. Kolejne 500 mln USD będzie zainwestowanych w rozwój usług cyfrowej telewizji DirecTV, z czego ponad 150 mln pochłoną działania marketingowe skierowane do klientów AOL. Około 400 mln USD będzie natomiast kosztowało połączenie usług DirecTV z nowo tworzoną interaktywną telewizją AOL TV. Pozostała suma, ok. 100 mln USD, zostanie przeznaczona na DirecDuo - usługę umożliwiającą dostęp do sieci DirecTV i DirecPC poprzez jedną antenę satelitarną.
Efektem porozumienia będzie poszerzenie oferty AOL o telewizję interaktywną i dostęp do Internetu drogą satelitarną. Połączone usługi DirecTV i AOL TV mają być dostępne już w przyszłym roku. Pakiet DirecTV / AOL TV będzie oferowany ponad 16 mln amerykańskich użytkowników AOL i CompuServe, jak również klientom firm z nimi związanych. Z kolei interaktywna telewizja AOL TV będzie dostępna dla 7 mln obecnych abonentów DirecTV. Firmy liczą również, że dzięki wspólnej ofercie zyskają kilka milionów nowych użytkowników.
***
AOL przejmuje Spinner.com i Nullsoft