Ambitne plany Orange Polska

Firma telekomunikacyjna przedstawiła nową strategię rozwoju na najbliższe trzy lata. Zakłada ona, że zwiększy do końca 2024 roku liczbę klientów korzystających z usług konwergentnych o 20% (dzisiaj jest to 1,5 mln klientów), co będzie możliwe przede wszystkim dzięki rozbudowie sieci światłowodowej.

Orange Polska

Orange Polska szacuje, że dzięki inwestycjom na koniec 2024 roku dostęp do usług świadczonych za pośrednictwem sieci światłowodowej będzie mieć ok. 8 mln gospodarstw domowych w Polsce (czyli ponad połowa wszystkich). W rozbudowę sieci światłowodowej Orange zamierza zainwestować blisko 3 mld zł.

W ofercie Orange zaczną się pojawiać kolejne usługi wykorzystujące łącza światłowodowe: z zakresu bezpieczeństwa, inteligentne urządzenia, nowe możliwości cyfrowej rozrywki oraz rozwiązania związane z korzystaniem z czystej energii.

Zobacz również:

  • IDC CIO Summit – potencjał drzemiący w algorytmach
  • Nowe technologie są koniecznym warunkiem rozwoju
  • Snowflake Polska świętuje trzecie urodziny

Poszerzanie dostępności usług światłowodowych będzie realizowane głównie dzięki współpracy z innymi operatorami działającymi na rynku, w tym ze spółką Światłowód Inwestycje, a rozbudowa sieci światłowodowej będzie realizowana w ramach szerszej nowej strategii, której Orange nadał nazwę .Grow.

Opiera się na kilku filarach, takich jak: budowanie wartości w podstawowej działalności firmy (w szczególności w kontekście światłowodu i konwergencji); tworzenie nowych rozwiązań dla biznesu (w tym wykorzystujących najnowsze technologie, jak 5G); oraz na dalszej transformacji firmy, co będzie możliwe dzięki cyfryzacji i odpowiedzialnemu zarządzaniu.

Firma przewiduje też, że do 2024 r. średnio w ciągu roku przychody z ICT będą rosły w tempie 10%, a katalizatorem dla rynku ICT będzie technologia 5G. Już dziś Orange Polska ma za sobą pierwsze wdrożenia mobilnych sieci prywatnych działających w docelowych dla 5G częstotliwościach 3,6 GHz. Do 2025 roku – wspólnie z klientami – planuje utworzyć 40 takich sieci.

Orange Polska chce, aby w 2024 roku aż 75% kontaktów klientów z firmą w zakresie obsługi odbywało się poprzez kanały cyfrowe. Operator zakłada, że kanały cyfrowe będą odpowiadać za 25% sprzedaży. Tam gdzie to jest potrzebne, pozostaną do dyspozycji tradycyjne formy kontaktu i bezpośrednie wsparcie ekspertów Orange.

Orange przedstawił także swoje cele w zakresie neutralności klimatycznej. Chce ją osiągnąć do 2040 roku, a do 2025 roku zmniejszyć emisję CO2 o 65% (w porównaniu z 2015 rokiem). Chce również zwiększyć udział energii ze źródeł odnawialnych o co najmniej 60%.

Drogą do osiągnięcia tych celów są m.in. właśnie łącza światłowodowe, dzięki którym według ekspertów do atmosfery dostaje się o 80% mniej szkodliwych substancji w porównaniu ze starszymi technologiami sieciowymi.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200