Ambitne plany Compaqa

Rok 1991 nie przyniósł Compaqowi co prawda strat, ale zysk wyniósł ''zaledwie'' 131 mln USD, podczas gdy o rok wcześniej kasę firmy zasiliło 450 mln USD.

Rok 1991 nie przyniósł Compaqowi co prawda strat, ale zysk wyniósł ''zaledwie'' 131 mln USD, podczas gdy o rok wcześniej kasę firmy zasiliło 450 mln USD.

Firma nastawiła się na produkcję tanich komputerów na Tajwanie i zamierza je sprzedawać za pośrednictwem domów towarowych, supermarketów i sieci sklepów (chain stories) z artykułami powszechnego użytku. Na przykład, podczas targów CeBIT '92 Compaq podpisał umowę z niemieckim przedsiębiorstwem handlowym Computer 2000, które zaopatruje ponad 30 tys. sprzedawców. Jest to całkowita zmiana polityki marketingowej. Dotychczas bowiem ten amerykański producent autoryzował tylko bardzo niewielu dealerów.

Drugą innowacją w tegorocznych poczynaniach firmy jest nastawienie się na oferowanie - obok komputerów - również kompletnych sieci włącznie z testowaniem, konserwacją, doradztwem i szkoleniem. Pomagać w tym mają porozumienia kooperacyjne z Microsoftem, Banyanem, SCO i Novellem. Jeśli chodzi o plany wobec rynku europejskiego, Compaq pragnie umocnić swą drugą pozycję za IBM.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200