Ambicje lokalne i zagraniczne

Druga i trzecia generacja

Altum jest określany jako system ERP drugiej generacji. Zawiera bowiem funkcjonalności odpowiadające najbardziej nowoczesnym modelom działalności, nowe typy interfejsów oraz wbudowane narzędzia analityczne wraz z platformą obiegu dokumentów i mechanizmami wspierającymi zarządzanie procesami biznesowymi. Zdaniem przedstawicieli Comarchu, nowoczesna architektura systemu Altum ułatwia również integrację z zewnętrznymi aplikacjami i systemami używanymi przez kontrahentów. Branżowy rozwój systemu ma wspierać również ekosystem partnerów Comarchu.

O sukcesie Comarch Altum zdecydować ma m.in. inny model funkcjonalny. Częścią podstawowej platformy aplikacyjnej jest zestaw narzędzi analitycznych oraz mechanizmy workflow. Oprogramowanie ma być też tańsze od podobnie pozycjonowanych systemów konkurencji. Obecnie z systemu Altum korzysta tylko ok. 20 firm, z tego ponad połowa za granicą.

Kierunek Zachód

Ostatnimi czasy krakowski producent mocno inwestuje w budowanie pozycji na niemieckim rynku ERP. Poza tym, spółka działa również we Francji, Austrii czy RPA. "Na rynkach zagranicznych klienci doceniają nasze doświadczenie, wykorzystywane technologie oraz korzyści wynikające ze skali działalności. Jesteśmy na tyle duzi, żeby zapewnić rzetelne wsparcie na lata, a przy tym na tyle mali, że nawet prezes firmy może osobiście angażować się w relacje z klientami" - mówi Zbigniew Rymarczyk.

Negocjowane są również porozumienia potencjalnie mające na celu wprowadzenie oprogramowania z Krakowa na rynek Chin. W skali świata, zespół Comarchu odpowiadający za działalność związaną z systemami ERP liczy ok. 900 osób. Zdaniem przedstawicieli Comarchu, w ubiegłym roku inwestycje w rozwój działalności zagranicznej i produktów klasy ERP przekroczyły 32 mln zł. "Profesor Filipiak mówi, żeby nie iść w stronę usług, jak nasi konkurencji, tylko rozwijać własne produkty. Idąc tym tropem w ciągu ostatnich dziesięciu lat kupiliśmy tylko dwie firmy - CDN i SoftM" - podkreśla Zbigniew Rymarczyk. Według niego, przejęcie firmy CDN było punktem zwrotnym w historii Comarchu. Podobnym punktem ma być zapowiedziana w listopadzie 2008 roku transakcja kupna niemieckiej firmy SoftM. Spółka ma stać się przyczółkiem do rozwoju działalności Comarchu na rynku niemieckim. Rozwijane będą również własne systemy niemieckiej spółki - m.in. pakiet SoftM Suite i zintegrowany system klasy ERP - Semiramis. Niewykluczone, że rozwiązania wypracowane przez niemiecką spółkę znajdą zastosowanie w rodzimych aplikacjach Comarchu. Niewykluczone też, że Semiramis będzie sprzedawany w Polsce.


TOP 200