Amazon zmienia profil?

Jeff Bezos zaprezentował podczas targów Retail Systems 2003 w Chicago nowy dział firmy Amazon.com, który zająć ma się dostarczaniem firmom kompletnych rozwiązań technologicznych, umożliwiających łatwe uruchomienie np. sklepu internetowego. Bezos wyraził nadzieję, że Amazon Services stanie się z czasem najważniejszym przedsięwzięciem Amazon.

Amazon już tej chwili obsługuje kilku znaczących amerykańskich detalistów - firma prowadzi internetowe sklepy m.in. dla Toys 'R' Us, Borders Bookstores, Target Corp czy CDnow.com.

W ramach nowej oferty Amazon dostępny będzie cały wachlarz usług - klienci będą mogli korzystać ze wszystkich z nich, lub tylko z części. Możliwe będzie np. wykupienie dostępu do bazy danych zawierających dane klientów Amazon (30 mln pozycji), skorzystanie z dostarczanego przez Amazon interfejsu webowego, sieci dystrybucyjnej firmy lub nawet jej działu obsługi klienta.

Zobacz również:

  • Ruszył sklep GPT Store
  • YouTube będzie wymagać od twórców oznaczania filmów generowanych przez AI
  • Usługa Threads będzie wkrótce dostępna w wersji webowej

Na przygotowanie infrastruktury niezbędnej do uruchomienia nowej usługi Amazon wydał kilkaset milionów USD - wszystkie aplikacje wykorzystywane w Amazon Services zostały jednak przygotowane przez pracowników firmy. Szefem Amazon Services został Mark Stabingas.

Cennik nowej usługi będzie zróżnicowany tak, jak zróżnicowana jest sama oferta - w niektórych przypadkach kontrahenci będą musieli uiścić pewną opłatę początkową, z reguły jednak opłata będzie stanowiła procent od ogólnej sprzedaży, zrealizowanej za pośrednictwem mechanizmów Amazon.

Więcej informacji:

http://www.amazon.com

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200