Amazon wydaje tańszego Kindle'a z reklamami

Producent popularnego czytnika e-booków z ekranem w technologii elektronicznego atramentu postanowił wydać tańszą wersję swojego urządzenia. Od modelu Wi-Fi odróżnia go niższa cena, dodatkowe promocje oraz obecność reklam wyświetlanych na ekranie głównym i na specjalnych sponsorowanych wygaszaczach ekranu.

Kindle Wi-Fi kosztuje 139 dolarów, a Wi-Fi+3G 189 dolarów. Nowy Kindle with Special Offers ma kosztować 114 dolarów. Tańsza wersja urządzenia będzie prezentowała swoim użytkownikom reklamy różnych produktów na specjalnym pasku u dołu ekranu głównego oraz na sponsorowanych wygaszaczach ekranu.

Jeśli komuś nie przeszkadzają reklamy, to będzie mógł nabyć czytnik firmy Amazon w niższej cenie. Innych mogą zachęcić specjalne oferty, które związane są z nową wersją Kindle'a. Będą to różnego rodzaju obniżki i promocje, a w tym audiobooki i albumy MP3 w cenie 1 dolara.

Zobacz również:

  • Nowe rozwiązania firmy Amazon mogą sporo namieszać na rynku chipów AI

Z nową wersją czytnika Kindle ukaże się darmowa aplikacja i strona AdMash, na której użytkownicy będą głosować i wybierać, która z dwóch wersji reklamy danej firmy ma pojawiać się na ekranach ich urządzeń. Jako pierwsi swoje produkty zaprezentują Buick, Olay, Visa i Amazon.com Reward Card.

Pomysł na obniżenie ceny produktu dzięki wprowadzeniu reklam jest dość ciekawy. W teorii, niższa cena może prowadzić do zwiększenia liczby użytkowników, a to powinno podnieść przychody z reklam. Ich wzrost mógłby prowadzić do dalszego obniżania ceny urządzenia.

Wydaje się, że reklamy w czytniku e-booków Amazon nie będą nachalne i nie powinny przeszkadzać w korzystaniu z możliwości urządzenia. Na pewno jednak pomysł nie każdemu przypadnie do gustu. Kindle z reklamami i specjalnymi ofertami zostanie wydany 3 maja.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200