Amazon rusza na podbój kosmosu

Potężna amerykańska korporacja nie chce być kojarzona wyłącznie ze sprzedażą internetową i zapowiada, że chce być mianowicie dostawcą Internetu. I to nie naziemnego, ale satelitarnego.

Źródło: IEEESpectrum

Firma poinformowała w tym tygodniu, że uruchamia Project Kuiper, w ramach którego już w 2022 roku wystrzeli w przestrzeń kosmiczną swoje pierwsze satelity oferujące usługi szerokopasmowego dostępu do Internetu. Internetowy gigant cyfrowego handlu chce na początek wysłać na orbitę dwa prototypowe satelity.

Będą to testowe satelity, które pomogą firmie dopracować w szczegółach cały projekt i sporządzić procedury wystrzeliwania kolejnych kosmicznych stacji bazowych. Satelity będą wystrzeliwane na niską orbitę okołoziemską przez firmę ABL Space Systems. Ma ich być ogółem ponad 3 tys. (dokładnie 3236).

Zobacz również:

  • IoT jako usługa
  • Ailleron wdroży LiveBank w PKO BP
  • Kolejna faza rozwoju usługi Starlink

Tak jak i inni dostawcy internetu satelitarnego, tak i Amazon liczy na to, że z jego usługi korzystać będą przede wszystkim ci użytkownicy, którzy zamieszkują tereny na których standardowa infrastruktura telekomunikacja jest słabo rozwinięta, albo jej po prostu w ogóle nie ma.

Jak wiadomo, SpaceX pracuje nad podobnym projektem noszącym nazwę Starlink, który jest już na ukończeniu. Obecnie wokół Ziemi krąży ponad 2000 satelitów Starlink. Usługa ma już wiele tysięcy tzw. beta testerów i SpaceX chwali się, że ponad pół miliona osób zgłosiło chęć jej zakupu i kolejka oczekujących ciągle wydłuża się. Jak widać, w kosmosie robi się coraz tłoczniej i eksperci martwią się, że może to w przyszłości bardzo utrudnić dalsze zagospodarowywanie tego środowiska.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200