Amazon przejmuje MGM

Korporacja podjęła decyzję o kupnie znanego studia filmowego MGM. Oba podmioty poinformowały dzisiaj rano, że transakcja opiewa na kwotę 8,45 mld USD. Tym samym Amazon staje się właścicielem olbrzymiej multimedialnej biblioteki, w zasobach której znajduje się 4 tys. filmów i blisko 18 tys. godzin różnego rodzaju programów telewizyjnych.

Amazon

Pierwsze doniesienia o możliwym przejęciu MGM przez Amazona pojawiły się na początku maja. W opublikowanym z tej okazji komunikacie Amazon twierdzi, że przejęcie „zapewni klientom szerszy dostęp” do dzieł MGM i kontynuowanie jak to określił „wspaniałej narracji”.

Działalność medialna Amazona stanowiła do tej pory niewielką część biznesu firmy. Chodzi tu o usługę Amazon Prime, dzięki której użytkownicy mają dostęp do wielu multimedialnych treści. Ponad 200 mln subskrybentów tej usługi na całym świecie mogło w zeszłym roku obejrzeć ponad 175 mln filmów.

Zobacz również:

  • HP na zakupach
  • Salesforce sfinalizował przejęcie Slack’a
  • Amazon ma nowego CEO

Sprzedaż MGM ma miejsce w momencie, gdy wiele firm działających na tym rynku próbuje wzmocnić swoją pozycję poprzez różnego rodzaju akwizycje, po to stawić czoła taki potentatom, jak Netflix czy Disney.

I tak np. AT&T wyodrębniło niedawno ze swojej struktury swoją firmę medialną WarnerMedia, po to aby połączyć ją z Discovery, tworząc w ten sposób drugą co do wielkości firmę medialną na świecie pod względem przychodów (pierwsze miejsce na tej liście zajmuje Disney).

Jak zawsze w przypadku takich przejęć, Amazon oczekuje obecnie na odpowiednie zgody wydane przez regulatorów czuwających nad przejrzystością wszystkich biznesowych operacji, jakie mają miejsce na tym rynku.


TOP 200