Amazon pozywa dwa serwisy za fałszywe recenzje

AppSally i Rebatest organizują publikowanie fałszywych recenzji o produktach i usługach Amazon - twierdzi firma.

Fałszywe recenzje to problem obecnego internetu / Fot. Towfiqu Barbhuiya, Unsplash.com

Fałszywe recenzje to problem obecnego internetu / Fot. Towfiqu Barbhuiya, Unsplash.com

Amazon pozywa dwie strony internetowe, AppSally i Rebatest, które - jak twierdzi firma - wykorzystywały swoje sieci ponad 900 tys. użytkowników do publikowania fałszywych recenzji.

Sprawdź: Kwarantanna domowa

Zobacz również:

  • Nowe rozwiązania firmy Amazon mogą sporo namieszać na rynku chipów AI

Amazon przekonuje, że wspomniane serwisy działają "jako fałszywi brokerzy recenzji". W przypadku AppSally strona umożliwia sprzedawcom kupowanie recenzji na Amazon za jedyne 20 dol. Z kolei Rebatest prosi zainteresowanych użytkowników, aby najpierw kupili produkt na Amazonie, a następnie zwraca koszt w zamian za recenzję (oczywiście są tutaj pewne ograniczenia).

"Pozwy mają na celu zamknięcie dwóch głównych pośredników, zajmujących się fałszywymi recenzjami. To AppSally i Rebatest. Strony pomagają wprowadzać kupujących w błąd, zachęcając jednocześnie swoich członków do publikowania fałszywych recenzji w sklepach takich jak Amazon, eBay, Walmart i Etsy" - czytamy w komunikacie.

Łącznie serwisy mają dostęp do ponad 900 tys. członków, chętnych do pisania fałszywych recenzji. Na stronie Rebatest jest informacja, że jej użytkownicy (818 tys. ludzi) skorzystało z witryny, aby zaoszczędzić 11 mln dolarów. Jednocześnie Amazon sprawdził Rebatest i poinformował, że serwis płaci tylko autorom 5-gwiazdkowych recenzji, i tylko gdy ich recenzje faktycznie zostaną już opublikowane i zatwierdzone przez firmy sprzedające często niskiej jakości produkty.

Zobacz: Discord

Tymczasem w AppSally handlowcy rzekomo wysyłają puste pudełka do użytkowników, którzy chcą pisać fałszywe recenzje. Robią to, aby oszukać systemy Amazon, by pokazać, że to zweryfikowani użytkownicy, którzy faktycznie kupili dany produkt. Aby recenzje wydawały się jeszcze bardziej autentyczne, AppSally przesyła nawet zdjęcia produktów, które można umieścić obok recenzji.

Dharmesh Mehta, wiceprezes Amazon ds. zaufania klientów, powiedział że "zapobiegamy pojawianiu się milionów podejrzanych recenzji w naszym sklepie, a te pozwy są skierowane prosto w źródła". Dodał, że Amazon otrzymuje co tydzień ponad 30 mln recenzji i opinii.

AppSally i Rebatest na razie nie odpowiedziały na pozwy i nie komentują doniesień w mediach.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200