Amazon nie zmusi pracowników do powrotu do biura

Andy Jassy, dyrektor generalny firmy Amazon, potwierdził że nie ma planów, które miałyby wymagać od pracowników pracy w biurze. Jest za to zobowiązanie do pracy hybrydowej.

Amazon stawia na pracę hybrydową / Fot. Kristin Wilson, Unsplash.com

Amazon stawia na pracę hybrydową / Fot. Kristin Wilson, Unsplash.com

W wyniku pandemii koronawirusa Amazon wprowadził pracę zdalną na początku 2020 r., a później informował, że będzie dążył do "kultury pracy zorientowanej na bycie w biurze". Firma analizowała sytuację, brała pod uwagę oczekiwania pracowników i ostatecznie doszła do wniosku, że postawi na pracę hybrydową. Na niedawnej konferencji Andy Jassy, CEO Amazon, stwierdził: "Nie mamy planu, aby zmuszać do powrotu do biura".

Dodatkowo Amazon ma dostosowywać się do sytuacji rynkowej, co może wiązać się z większą elastycznością dla przynajmniej niektórych pracowników. Jak zauważył Jassy, zespoły kreatywne i pracujące nad sprzętem powróciły już do pewnego stopnia do pracy w biurze, podczas gdy wielu developerów nadal pracuje głównie zdalnie.

Zobacz również:

  • Cyberataki mają być łatwiejsze do wykrycia
  • Polityka dosięgnęła technologii: organizacje muszą być gotowe na cyberwojnę
  • Praca zdalna w 2022. Jakie problemy trzeba rozwiązać?

"Myślę, że są rzeczy, które są trudniejsze do realizacji w pracy zdalnej... Myślę, że jest tak trochę z wymyślaniem nowych rozwiązań" - mówił Jassy.

Amazon szuka pracowników w różnych lokalizacjach

Pandemia wywarła trwały wpływ na sposób zatrudniania w Amazonie. Firma wcześniej koncentrowała się na szukaniu pracowników w obszarach, w których miała swoje biura, natomiast w ostatnich miesiącach otworzyła się na pracę zdalną i teraz ma większą tolerancję na przyjmowanie pracowników z różnych lokalizacji.

To duża zmiana w Amazonie, a ponadto jest to stanowisko, które znacznie odbiega od tego stosowanego przez innych gigantów technologicznych. Dla przykładu, Google i Apple oczekują pracy biurowej przez co najmniej trzy dni w tygodniu.

Podejście Amazona sprawia, że to bardziej atrakcyjny pracodawca dla wielu osób. Sama firma też korzysta, bo może pozyskiwać specjalistów, którzy w przeciwnym razie nie aplikowaliby na poszczególne stanowiska ze względu na lokalizację (za daleko do biura).

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200