Amazon ma problemy z dostawami z wykorzystaniem dronów
- 13.04.2022, godz. 08:05
Amazon to jedna z największych firm, które zaangażowały się w wykorzystanie bezzałogowców. Niestety nie wszystko idzie zgodnie z planem.
Amazon szuka sposobów na zmniejszenie czasu potrzebnego na dostawę produktów zamówionych w największym sklepie internetowym na świecie. Firma od kilku lat inwestuje w rozwój bezzałogowych statków powietrznych, których zadaniem jest dostarczanie niewielkich paczek. Najnowszy raport Bloomberga ujawnia problemy z tym niezwykle nowoczesnym systemem dostaw powietrznych.
Amazon boryka się z kilkoma przeszkodami, które uniemożliwiają uruchomienie programu dostaw z wykorzystaniem dronów. Jednym z wyzwań jest duża rotacja pracowników, która uniemożliwia wysokiej klasy szkolenia kadry odpowiedzialnej za zarządzanie systemem oraz potencjalne zagrożenia dla bezpieczeństwa w ruchu powietrznym oraz naziemnym.
Zobacz również:
- Nowe rozwiązania firmy Amazon mogą sporo namieszać na rynku chipów AI
- 5G to nie tylko smartfony - jakie technologie skorzystają?
W ciągu ostatnich czterech miesięcy w ośrodku testowym zlokalizowanym w Pendleton w Oregonie doszło do pięciu awarii bezzałogowych statków powietrznych. W jednej z nich dron uszkodził jedno ze śmigieł i spadł, ale Amazon usunął wrak przed badaniem Federalnej Administracji Lotnictwa. Firma oficjalnie zaprzeczyła przekazując, że wykonała polecenia otrzymane od Narodowej Rady Bezpieczeństwa Transportu.
Zdarzały się również awarie systemów bezpieczeństwa oraz problemy z silnikami, które wyłączyły się podczas lotu. Część z tych zdarzeń została przeanalizowana przez oficjalne komisje FAA.
Jeff Bezos zainaugurował dostawy z wykorzystaniem dronów w 2013 roku. Od 10 lat firma rozwija usługę dostaw z wykorzystanie bezzałogowców, ale nadal nie przedstawiono daty startu rozwiązania. Amazon zaprezentował autorskiego drona - Prime Air. W 2020 roku firma zdobyła zgodę FAA na uruchomienie linii lotniczych, które są niezbędne do wykonywania dostaw z wykorzystaniem dronów.