Amazon konsoliduje działalność w Europie

Firma likwiduje dział obsługi klientów w Holandii, oferując pracownikom przejście do podobnych centrów w Wlk. Brytanii lub Niemczech.

Amazon.com zapowiedział dalsze działania mające na celu obniżenie kosztów działalności firmy, która wciąż nie odnotowuje zadowalających wyników finansowych. Kolejnym etapem restrukturyzacji ma być konsolidacja trzech dotychczasowych europejskich centrów obsługi klienta w dwa.

W ramach zmian Amazon.com zamierza zamknąć holenderski oddział w Hadze, zatrudniający 240 osób, i pozostawić tylko centra obsługi klienta w Wlk. Brytanii i Niemczech. Przedstawiciele firmy tłumaczą, że decyzja ta dotyczy wyłącznie konsolidacji zasobów nieruchomości firmy. Ich zdaniem europejski rynek może być skutecznie obsługiwany przez dwa, a nie jak dotychczas trzy centra. Zapewniono przy tym, że zamknięcie jednego z nich nie pociągnie zwolnień pracowników, którzy mają podjąć pracę w dwóch pozostałych lokalizacjach. Amazon.com zatrudnia w swoich europejskich oddziałach ok. 1,8 tys. osób.

Zobacz również:

Przypomnijmy, że pod koniec stycznia br. ten największy na świecie sklep internetowy dołączył do grona firm przeprowadzających w ostatnim czasie restrukturyzacje. Firma zapowiedziała zwolnienie 15% zatrudnionych oraz konsolidację działów dystrybucji i obsługi klienta. Na razie zwolnienia mają objąć ok. 1,3 tys. amerykańskich pracowników firmy.

Tymczasem nie tylko sklep Amazon.com zmuszony jest do podejmowania takich kroków. W ubiegłym tygodniu podobne plany ogłosił konkurencyjny sprzedawca internetowy Barnes & Noble.com, który zamierza zwolnić 16% pracowników i skonsolidować część działów.

Zdaniem analityków, działania podejmowane przez Amazon.com w Europie są uzasadnione, jeżeli firma chce utrzymać się na niestabilnym dzisiaj rynku.

***

Amazon.com zwalnia