Amazon.com przejmuje trzy internetowe firmy

Amazon.com, największy na świecie internetowy sprzedawca książek, filmów i muzyki, zamierza przejąć 3 firmy działające na tym rynku.

Amazon.com, największy na świecie internetowy sprzedawca książek, filmów i muzyki, zamierza przejąć 3 firmy działające na tym rynku. Pierwszą z nich jest Exchange.com, posiadająca serwis WWW poświęcony książkom i muzyce, druga to Accept.com, opracowująca rozwiązania dla handlu elektronicznego. Trzecia przejmowana firma to Alexa Internet - producent technologii do nawigacji po Internecie. Wartość transakcji szacowana jest na 645 mln USD. Szczegóły dotyczące transakcji nie zostały ujawnione.

Wraz z Exchange.com Amazon.com pozyska należące do niego serwisy Bibliofind.com oraz Musicfile.com, oferujące trudno osiągalne na rynku wydawnictwa. Dzięki temu jego oferta powiększy się o ok. 12 mln produktów.

Przejęcie firm Accept i Alexa będzie mniej zauważalne dla klientów firmy. Technologia opracowana przez Accept prawdopodobnie znajdzie zastosowanie w nowo uruchomionym dziale aukcji i może być zintegrowana z aktualnym systemem sprzedaży Amazon.com. W ofercie Alexa znajduje się natomiast technologia wspomagająca nawigację w Internecie i śledząca preferencje użytkownika. Dzięki temu klienci odwiedzający stronę Amazon będą mogli otrzymać spersonalizowaną ofertę i np. listę komercyjnych serwisów WWW o pokrewnej tematyce.

Według analityków, ostatnie zakupy Amazon pokazują drogę rozwoju firmy. Nie opracowuje ona już własnych technologii, a przejmuje firmy oferujące odpowiednie rozwiązania i dołącza je do swojego serwisu. Amazon w tym roku kupił już udziały w Drugstore.com i Pets.com, prowadzi też rozmowy z Homegrocer.com.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200