Amazon.com prowadzi rozmowy o współpracy z siecią Wal-Mart

Sunday Times donosi, że Amazon.com zamierza wejść w strategiczne porozumienie z amerykańską siecią supermarketów Wal-Mart.

Londyński Sunday Times, donosi, że sklep internetowy Amazon.com, prowadzi rozmowy z siecią supermarketów Wal-Mart. Efektem negocjacji ma być zawarcie strategicznego porozumienia, w wyniku którego Amazon.com stałby się partnerem Wal-Mart w zakresie sprzedaży produktów przez Internet.

W zamian Amazon.com uzyska prawdopodobnie wsparcie finansowe. Miałby również prawo do prowizji od sprzedaży towarów Wal-Mart za pośrednictwem Internetu, a także możliwość promocji w 4500 sklepach tej sieci. Według źródeł zbliżonych do transakcji, podpisanie porozumienia ma zostać ogłoszone w ciągu kilku najbliższych tygodni. Zarówno rzecznik Amazon.com, jak i sieci Wal-Mart, odmówili komentarzy na temat ewentualnych rozmów.

Zobacz również:

  • Apple i Arm stawiają na długofalową współpracę
  • Nokia wybrała platformę Red Hat

Amazon.com podpisał już klika umów partnerskich, między innymi, z salonami sprzedaży samochodów i sieciowym działem firmy Toys 'R' Us. Dotychczas jednak wspólne przedsięwzięcia z innymi firmami nie były w stanie poprawić wyników finansowych tego sklepu internetowego. "Amazon.com już w 2001 r., może stanąć przed problemem braku środków na dalsze finansowanie działalności, gdyż długi i wydatki bieżące firmy nadal przekraczają generowane przychody" - twierdzą analitycy rynkowi.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200