AltaVista przeprowadza reorganizację

Operator popularnego portalu zwolnił ¼ swoich pracowników i zamierza się skupić na działalności związanej z mechanizmami wyszukiwawczymi. Firma wciąż ponosi straty.

AltaVista, należąca do CMGI operatora popularnego portalu, zwolniła 25% swoich pracowników. Krok ten ma przyczynić się do poprawienia kondycji finansowej firmy.

Oprócz wypowiedzenia pracy 225 z 900 pracowników, AltaVista zamierza skupić się na rozwijaniu działalności związanej z mechanizmami wyszukiwawczymi, porzucając rozwijanie portalu informacyjnego. Firma będzie bezpośrednio rywalizować z rozwiązaniami Google, należącego do Yahoo! i Go.com Disneya.

Działalność firmy zostanie skupiona w jej kalifornijskiej siedzibie w Palo Alto. Jej przedstawiciele twierdzą, że dzięki zwolnieniom i restrukturyzacji firma zacznie przynosić dochody do końca stycznia 2001 r.

"Chociaż wiele z tych decyzji było trudnych do podjęcia, zyskujemy teraz możliwość wykorzystania naszej wiedzy związanej z mechanizmami wyszukiwawczymi do wyłącznego świadczenia usług we wszystkich segmentach rynku zarówno dla konsumentów, jak i przedsiębiorstw" - stwierdził Rod Schrock, prezes AltaVisty.

W ramach reorganizacji AltaVista zamierza uruchomić kilka nowych przedsięwzięć. Jednym z nich będzie nowa usługa wyszukiwania przeznaczona dla dostawców treści i zasobów internetowych (tzw. content providers), która będzie wykorzystywać informacje użytkowników i firm oferujących różne serwisy informacyjne, w tym eksplorację danych. Przedstawiciele firmy liczą, że pozwoli to rozszerzyć obecność firmy z 7 na 35 krajów do końca br. finansowego.

AltaVista wciąż ma kłopoty finansowe, pomimo uzyskania wsparcia finansowego od CMGI, która za 2,3 mld USD kupiła firmę od Compaqa w ub.r. CMGI planowała wprowadzić AltaVistę na giełdę w kwietniu br., jednak odstąpiła od tych planów z powodu załamania się rynku spółek internetowych.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200