AltaVista będzie bardziej użyteczna dla lokalnych społeczności

Compaq kupuje firmę Zip2, specjalizującą się w tworzeniu i zarządzaniu stron WWW głównie dla przedsiębiorstw z sektora mediów. To kolejny zakup koncernu, mający wzmocnić usamodzielnioną w styczniu AltaVistę. Przed miesiącem za 220 mln USD Compaq kupił firmę Shopping.com. Wartość przejęcia Zip2 ma być większa - twierdzi rzecznik firmy.

Compaq kupuje firmę Zip2, specjalizującą się w tworzeniu i zarządzaniu stron WWW głównie dla przedsiębiorstw z sektora mediów. To kolejny zakup koncernu, mający wzmocnić usamodzielnioną w styczniu AltaVistę. Przed miesiącem za 220 mln USD Compaq kupił firmę Shopping.com. Wartość przejęcia Zip2 ma być większa - twierdzi rzecznik firmy.

Compaq zamierza połączyć tworzone przez Zip2 technologie z obecnymi rozwiązaniami, jakie ma AltaVista w zakresie wyszukiwania i handlu elektronicznego. Oprócz nowych technologii, cennym nabytkiem dla Compaqa są kontakty Zip2 z firmami z sektora mediów i specjalizacja na rynkach lokalnych. Technologia przejmowanej firmy stanowi unikatowe połączenie typowego portalu o zasięgu krajowym z dużą zawartością wielu lokalnych informacji, pochodzących od firm medialnych. Platformę Zip2 stostują m.in. The New York Times Company, Morris Communications, Times Mirror, Pulitzer Publishing .

"AltaVista ma dostarczać użytkownikom to, co najlepsze w Internecie. Jesteśmy przekonani, że nawet największe zasoby Internetu muszą bazować na lokalnych społecznościach. Klienci powinni mieć dostęp do szczegółowych informacji o własnym podwórku. Dlatego zdecydowaliśmy się na wykorzystanie strategicznych kontaktów i technologii Zip2, dzięki którym Internet stanie się bardziej użyteczny" - podsumował Rod Schrock, prezes AltaVisty.